Německá železniční společnost Deutsche Bahn (DB) oznámila plán postupného snížení pracovní doby strojvedoucích na 35 hodin týdně do roku 2029 s plnou mzdou. Po pětiměsíčních jednáních a sérii stávek železničářů DB ustoupila od původních stanovisek a přijala základní požadavky odborů strojvedoucích GDL.
Podle kompromisu budou mít strojvůdci možnost volit mezi 35 a 40 hodinami týdně, přičemž za delší pracovní dobu získají příplatky. Tento posun je vnímán jako úleva pro cestující a zajištění zásobování německého průmyslu. Personální šéf DB Martin Seiler označil dosaženou dohodu za přelomové rozhodnutí, založené na principu více peněz za více práce.
Týdenní pracovní doba strojvedoucích se bude snižovat z aktuálních 38 hodin na 37 hodin do roku 2026 a na 35 hodin do roku 2029. Těm, kteří se rozhodnou pracovat déle, bude vyplacena vyšší hodinová mzda o 2,7 procenta. V rámci dohody se mzdy zvýšily o 420 eur měsíčně a pracovníci obdrží jednorázový bonus 2 850 eur. Na závěr bylo dohodnuto, že po dobu téměř dvou let nebude docházet k žádným stávkám. Kvůli stávkám došlo k obtížím v osobní i nákladní dopravě, což ovlivnilo i české cestující.