pátek 20. září 2024

Němci vypnou poslední tři jaderné elektrárny

Green Deal v praxi. Němci vypnou poslední tři jaderné elektrárny. Straší je ale zároveň možnost, že budou muset dovážet více elektřiny nebo ji vyrábět z uhlí.

jaderná elektrárna

Jaderná elektrárna, která v Bavorsku vyrábí elektřinu od roku 1988, bude o víkendu odstavena z provozu.
Zdroj: Wikipedia

  • Jaderná elektrárna, která v Bavorsku vyrábí elektřinu od roku 1988, bude o víkendu odstavena z provozu.
  • Zdroj: Wikipedia

Doslova už jen hodiny dělí Německo od historického kroku, který má však stále více kritiků. O víkendu se totiž zastaví provoz v posledních třech jaderných elektrárnách v zemi. Skončí tak výroba elektřiny v Emslandu v Dolním Sasku, v Isaru 2 v Bavorsku a v Neckarwestheimu v Bádensku-Württembersku. K odpojení těchto elektráren od sítě mělo dojít už v loňském roce, kvůli válce na Ukrajině a s tím spojenou energetickou krizí k němu dochází až nyní. Tím se naplňuje další část programu Green Deal For Europe, Zelený úděl pro Evropu, který měl za úkol zbavit Německo jaderné energetiky.

Vypnutí posledních jaderných elektráren však zvyšuje napětí na německé politické scéně. Opoziční unie CDU/CSU stejně jako vládní FDP požadovaly, aby elektrárny zůstaly v provozu déle, to však vládnoucí Strana zelených smetla ze stolu.

Německo chce podle Strany zelených v budoucnu čerpat elektrickou energii zejména ze solárních a větrných elektráren. Kritici ale hovoří o tom, že zastavení jaderných elektráren bude mít za důsledek znovuobnovení uhelných elektráren a zesílení závislosti Německa na dovážených energiích.

Autor: Jan Skala

Související

standard_compressed_europe-Pixabay_free_G_Altmann
Ekonomika

Von der Leyen chtěla slyšet, jak na tom Evropa je. Výsledek je alarmující

53767764189_60c3bbe0a0_b
Zahraniční

Ekologii v Evropské komisi dostala Teresa Ribera. Fanatička bourající elektrárny

35247813152_4801bf72bd_b
Zahraniční

Německo se radikalizuje. Po úspěchu pravicové AfD posilují také komunisté

elektromobil
Ekonomika Elektromobily

Elektrifikace firemních aut v EU zaostává. Nejvíce v Německu a Francii