středa 4. června 2025

Němci definitivně odmítli elektromobily. Babiš tvrdí, že Green Deal je mrtvý

Už tak mizivý prodej elektromobilů v Německu ještě více padá. Tento fakt potvrzuje i dnešní slova Andreje Babiše, který na summitu frakce Patrioti pro Evropu uvedl, že Green Deal je s nástupem Donalda Trumpa definitivně mrtvá záležitost.

berlin_germany_deutschland_lenstagged_pentax_cosina_voigtlander_20mm-444622 (1)

Zájem o elektromobily v Německu výrazně ochladl.
Zdroj: PxHere

  • Zájem o elektromobily v Německu výrazně ochladl.
  • Zdroj: PxHere

Nad evropskou politikou posledních let se pomalu zatahuje opona. Jak vyplývá z upozornění německého deníku Die Welt, i Německo, které bylo poslední roky tvrdým zastánce ekologicky založené politickém linie, odmítlo jeden ze symbolů Green Dealu, elektromobily. Jak deník napsal, jejich prodeje v uplynulém roce rapidně poklesly. Údaje o prodejích totiž uvádějí, že elektromobil vlastní pouze lehce přes tři procenta Němců. Dalších 97 procent stále preferuje vůz se spalovacím motorem.

Proti Green Dealu, který je základem klimatické dohody z Paříže z roku 2015, se čím dál tvrději vyslovuje i třetí největší frakce Evropského parlamentu Patrioti pro Evropu, kterou loni založil maďarský premiér Viktor Orbán a předseda tuzemského hnutí ANO Andrej Babiš. Druhý jmenovaný dnes na summitu Patriotů v Madridu uvedl, že ekologický program už nemá budoucnost.

„Green Deal je mrtvý. Nelze jej reformovat. Nelze jej vylepšit. Je mrtvý. A přesto se v Bruselu tváří, jako by se nic nezměnilo,“ řekl Babiš v Madridu. Podle něho celosvětovou změnu odstartoval nástup Donalda Trumpa do úřadu amerického prezidenta.

Autor: Jan Skala

Související

Jared Isaacman
Zahraniční

Trump si to rozmyslel. Šéfem NASA nebude Muskův spolupracovník

7424861282_ee152c7c60_b
Zahraniční

Írán mění postoj k jaderné dohodě. Chystá se na odmítnutí amerického návrhu

Volkswagen
Ekonomika Auta

Německé automobilky vyjednávají s USA o clech

Dobíjecí stanice
Ekonomika Elektromobily

Česko kraluje v růstu trhu s elektromobily v EU