Most spojí odlehlou oblast, která je za špatného počasí nedostupná, s rozsáhlou železniční síti Indie.
Obloukový most vyšel v přepočtu na 3,5 miliardy korun. Vyrobený je z 28 tisíc tun oceli a stavbaři jej považují za inženýrský zázrak, protože je v oblasti náchylné k vysoké seismické aktivitě. V drsném a nerovném terénu dochází také k častým sesuvům půdy a extrémním povětrnostním podmínkám. Most odolá silnému větru i silným zemětřesením.
Most se staví dvě desetiletí, od srpna 2004, a je klíčovou součástí projektu indických železnic. Spojení Kašmíru se zbytkem Indie zatím záviselo jen na jediné silnici, kterou často i na několik dnů blokuji sesuvy půdy, sníh a laviny. Navíc cesta vlakem bude asi o šest hodin kratší než po silnici.
Vlaky by se na most mohly vydat začátkem příštího roku.