středa 2. dubna 2025

Nejmodernější český vlak už před létem vyjede na koleje, je v něm i dětské kino

Ještě před začátkem léta se první cestující svezou nejmodernějším vlakem Českých drah pro dálkové trasy ComfortJet. V budoucnu mu nebude chybět ani restaurační vagon s výčepem piva.

ComfortJet

Nejmodernější vlaky budou jezdit rychlostí až 230 kilometrů v hodině.
Zdroj: České dráhy

  • Nejmodernější vlaky budou jezdit rychlostí až 230 kilometrů v hodině.
  • Zdroj: České dráhy

ComfortJet bude jezdit na linkách Praha – Bohumín a Bohumín – Praha – Františkovy lázně, prozatím bez restauračního a řídicího vozu. Nejvyšší rychlost vlaku dosahuje 230 kilometrů v hodině a České dráhy budou mít 180 takových vozů ve dvaceti devítivozových soupravách. V následujících letech je pak využijí pro mezinárodní linky do Berlína, Hamburku, Vídně nebo Budapešti.

„Soupravy ComfortJet jsou vybavené nejmodernějšími prvky na současném evropském železničním trhu a nabízejí cestujícím nejvyšší komfort pro jejich cesty,“ říká předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.

Cestujícím bude sloužit restaurační oddíl s moderní kuchyní, prostor s dětským kinem, nastavitelná sedadla, bezdrátové nabíjení mobilních telefonů v první třídě nebo USB zásuvky pro nabíjení elektroniky. Vozy mají také bezbariérové toalety, zábavní palubní portál nebo navigační systém pro nevidomé a slabozraké cestující.

Jaké jsou vlaky ComfortJet?

  • 99 sedadel v 1. vozové třídě, 456 sedadel ve 2. vozové třídě,
  • restaurační oddíl s 18 místy k sezení, s moderní kuchyní, kávovarem, výčepem piva a myčkou
  • velkoprostorový klimatizovaný interiér,
  • vnitřní bezbariérovost včetně širokých trvale otevřených mezivozových přechodů, mezi oddíly a nástupními prostory automatické posuvné dveře ovládané fotobuňkou,
  • ergonomická polohovatelná sedadla v 1. třídě v uspořádání 2+1 s koženým potahem a ve 2. třídě v uspořádání 2+2 s textilním potahem, místa jsou za sebou i proti sobě,
  • sklopné stolky u míst za sebou a pevné stoly mezi sedadly v uspořádání sedadel proti sobě,
  • individuální lampičky na čtení integrované do odkládací police na zavazadla,
  • bezdrátové nabíječky mobilních telefonů v 1. třídě,
  • zásuvky 230 V a USB konektory typu A a C pro napájení přenosné elektroniky,
  • bezdrátová datová síť Wi-Fi pro internetové připojení,
  • zábavní a informační palubní portál,
  • elektronický audiovizuální informační systém s LCD monitory a elektronický rezervační systém,
  • bezbariérové řešení pro cestování osob na vozíku zahrnující tři místa pro vozíky, bezbariérové WC, elektrické zdvihací plošiny, zásuvky pro dobíjení akumulátorových baterií elektrických vozíků, cestující na vozíku mají k dispozici sklopné stoly,
  • tlačítka v haptickém provedení a s nápisy v Braillově písmu,
  • dětské kino, dětská stolní hra na vyhrazených místech, sklopný pult pro přebalování kojenců, místa pro uložení kočárků,
  • místa pro uložení 12 jízdních kol včetně zásuvek po nabíjení elektrokol

Autor: Michaela Dočkalová

Související

vizualizace olomouckého střediska údržby Českých drah po rekonstrukci haly B.
Domácí

Olomoucké depo projde rozsáhlou modernizací. První část začala včera

fotovoltaika Českých drah
Domácí

Depa Českých drah zezelenají. Dostanou fotovoltaiku

Stanice Mariánské Lázně
Domácí

Na cestující z Mariánských Lázní do Plané čeká nejedna komplikace

Vlak Českých drah
Domácí

Nepřetržitá výluka na železniční trati Znojmo – Okříšky potrvá pět měsíců