Nejhodnotnější luxusní společností je Ferrari. Přesto, že vyrábí aut méně než jiní

Skutečnost, že italská automobilka Ferrari vyrábí méně vozů než o jako je poptávka, je její dlouhodobá strategie. A ta se vyplácí.

0_488_GTB

Vozidla Ferrari jsou známkou luxusu.
Zdroj: Wikimedia Commons

  • Vozidla Ferrari jsou známkou luxusu.
  • Zdroj: Wikimedia Commons

Italská automobilka Ferrari nikdy nepatřila k těm, které by své vozy chrlily jak na běžícím pásu, ale to je také jeden z důvodů, proč byla nyní zvolena nejhodnotnější luxusní společností a nechala za sebou takové značky jako Louis Vutton, Hermés či z automobilek také takové pojmy jako Ford a General Motors. Valuace jedné z vlajkových lodí italské ekonomiky se vyšplhala na 75 miliard dolarů.

Právě nízká produkce vozů dělá z Ferrari tak renomovanou značku, protože pro zákazníka není jednoduché je získat a proto je ochotný za něj i připlatit. Vůči zmiňovaným automobilkám Ford a General Motors vyrobí pouze polovinu vozů, které jsou určeny zejména dlouhodobým zákazníkům a přesto jmění je někokanásobně vyšší.

Podnik si podle svého vedení zakládá právě na tom, že vyrobí méně vozů než o jaké je poptávka. Za devět let obchodování na newyorské burze proto cena akcií Ferarri stoupla sedminásobně. Strategie společnosti těmito kroky vytváří uměle vyvolanou exkluzivitu, která se jí však zdaleka vyplácí.

Autor: Jan Skala

Související

Škoda Octavia iV Plug-in Hybrid
Ekonomika Auta

Octavia se stala počtvrté v řadě nejprodávanějším plug-in hybridem v Česku

Tesla Model Y
Ekonomika Elektromobily

Tesla s modelem Y ovládla český trh s elektromobily

Nyobolt
Ekonomika Elektromobily

Britský výrobce baterií do elektromobilů Nyobolt čelí finančním potížím

elektrická dodávka
Ekonomika Elektromobily

Evropská hlavní města připravují bezemisní zóny. Klíčem jsou elektrické dodávky