Nehod s vozy dopravního podniku v Brně ubylo. Jeden problém ale pořád přetrvává

Loni se v Brně za účasti vozů městské hromadné dopravy stalo 757 nehod. To je téměř o 70 méně než o rok dřív. Nejvíc dělá problém řidičům dávání přednosti tramvaji při odbočování vlevo. Tyto kolize tvoří zhruba třetinu všech evidovaných nehod.

Brněnská šalina

Nedání přednosti tramvaji při odbočování vlevo je příčinou většiny nehod v Brně.
Zdroj: Wikimedia

  • Nedání přednosti tramvaji při odbočování vlevo je příčinou většiny nehod v Brně.
  • Zdroj: Wikimedia

V minulém roce Dopravní podnik města Brna evidoval 757 nehod, v roce 2023 jich bylo 823. Generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek uvedl, že za poklesem nehodovosti stojí především uskutečněná dopravní opatření. Stejně tak prý pomáhá řidiče dopravního podniku motivovat k nulové nehodovosti finanční odměna.

Dopravní podnik vyplatil od června do listopadu minulého roku odměnu víc než tisícovce řidičů, kteří nezpůsobili žádnou nehodu, ani na ně cestující nepodali žádnou stížnost. Jeden problém brněnský dopravní podnik ale pořád má. Musí se vypořádávat s řidiči, kteří nedávají přednost tramvaji při odbočování vlevo.

„Typickým příkladem je osobní vůz odbočující vlevo. Jeho řidič si hlídá provoz v protisměru, ale nevšimne si souběžně jedoucí tramvaje a vjede jí přímo do jízdní dráhy. Naši řidiči desítkám, možná i stovkám takových nehod zabrání díky předvídavosti a opatrnosti. Ale není to možné vždy, brzdná dráha tramvaje je vzhledem k její váze dlouhá desítky metrů,“ říká Havránek.

Mezi nejkritičtější místa patří Křenová ulice, kde se stalo 59 nehod, poté Veveří, Štefánikova a také Vídeňská ulice. Nejčastěji se nehody stávají v ranních a odpoledních špičkách. Nejvíc nehod se stane ve středu.

Autor: Michaela Dočkalová

Související

Trolejbus 21Tr
Domácí

Brno se loučí s průkopníky nízkopodlažní dopravy. Jedenadvacítky o víkendu končí

Gls2839WMAAj32z
Domácí

Dramatický večer v Brně: Policie evakuovala stovky lidí kvůli pumě z války

Nádraží Přerov
Domácí

Spojení Brno–Přerov se modernizuje, zrychlí vlaky na 200 kilometrů v hodině

Vizualizace budoucího sportovního areálu
Domácí

Masarykova univerzita bude mít do roku 2028 nový sportovní areál