Počet nehod, byl o 25,7 procent než v předchozím roce. Nehody si vyžádaly dva lidské životy, 36 lidí bylo těžce zraněných, 402 lehce. Ale ne všechny nehody se hlásí policii. Navíc se mnohdy odehrávají mimo veřejné komunikace.
Za poslední dva roky se v Česku na elektrokoloběžkách zranilo 799 lidí, pět lidí dokonce zemřelo. 626 osob, tedy 78 procent, se stalo přímo viníky nehody. Hned 279 z nich řídilo elektrokoloběžku pod vlivem alkoholu. „Alkohol přispívá ke vzniku nehod se zraněním cyklistů v sedmi procentech případů. Nejčastějšími příčinami jsou nepozornost, nesprávné vyhodnocení situace, vysoká rychlost a vědomé nerespektování pravidel silničního provozu. Alarmující je skutečnost, že i přes nulovou toleranci alkoholu za volantem a řídítky v České republice je u téměř poloviny jezdců na elektrokoloběžkách, kteří zavinili dopravní nehodu, zjištěna přítomnost alkoholu – často dokonce s hladinou nad 1,5 promile,“ uvedla a Kateřina Bucsuházy z oblasti Hloubkové analýzy dopravních nehod.
Od počátku roku 2023 tak Policie České republiky začala rozlišovat mezi nehodami cyklistů a koloběžkáři s koloběžkami s elektropohonem nebo bez něj.
„V tomto období bylo zaznamenáno 950 nehod s účastí elektrokoloběžek. Zajímavé je, že ve většině případů byli zraněni muži, jednalo se o 72 procent). Navíc 78 procent jezdců na elektrokoloběžce nemělo přilbu,“ říká Lukáš Kadula z Centra dopravního výzkumu.
