Změny v managementu, přehledná struktura stanic, důraz na digitalizaci – to jsou témata, kterým se chce věnovat nový ředitel České televize Jan Souček, kterému od října začne šestileté funkční období.
Dosavadní ředitel vývoje pořadů a programových formátů Jan Maxa bude šéfem nové divize digitálních služeb, která zahrnuje iVysílání nebo on-line obsah. „Chystáme se také aktivněji pracovat se sociálními sítěmi,“ řekl.
Maxu na jeho původním postu nahradí ředitelka obsahu Tereza Polachová. Zaměřovat se chce na sociální či genderovou rovnost, psychologii, ekologii či generační porozumění.
Novým ředitelem zpravodajství se stal Petr Mrzena, dosavadní šéfredaktor. „Mým cílem je více zapojit do vysílání ČT24 regionální studia, budou se mnohem větší měrou podílet na vysílání. Zavedu živé kontinuální vysílání i do nočních hodin a v regionech vytvoříme několik nových pořadů,“ plánuje Mrzena. Chce také více žen ve vedení ve všech oblastech vysílání.
Milan Fridrich zůstává v čele divize Program. Nově bude sdružovat všechny kanály České televize včetně sportovního. Výjimkou bude ČT24. Každý kanál bude mít svého manažera, například na Dvojce to bude producent Jan Štern. Chceme dát divákům pátý kanál, ČT Trojku. „Ta by měla přinášet archivní pořady a být průvodcem a pomocníkem seniorům,“ uvedl Fridrich. ČT1 posílí původní dramatickou tvorbu. Dvojka by měla posílit svoji veřejnoprávnost a nabídnout výrazné talkshow, satiru, silné dokument na současní politická témata a podobně,“ doplnil.
Divizi korporátních služeb povede Michal Fila, který chce, aby komunikace ČT byla transparentní. Plánuje také posílit interní komunikaci. Do ČT chce přivést ty nejlepší lidi a především si je udržet.