„Naše služba má lidem poskytovat okamžitou pomoc v jejich nepříznivé životní situaci. Dosud mohli zájemci kontaktovat Linku důvěry prostřednictvím pevné telefonní linky, konzultačního e-mailu a aplikace Skype. Nyní to bude nově možné i přes chat,“ vysvětlila vedoucí Linky důvěry Sylva Heulerová. Chatové poradenství má podle ní silné i slabé stránky. „Mezi ty silné patří dostupnost, anonymita, méně stresující forma komunikace, rychlá reakce, snadné sdílení informací a kontaktů či flexibilita při určování času konzultace. Jedním z hlavních limitů chatování je, že se při něm trochu ztrácí osobnější rovina komunikace,“ doplnila Heulerová.
Písemné poradenství prý má svou specifickou povahu. „Proto je potřeba na ni naše pracovníky pečlivě připravit a vzdělat. Naše pracoviště pak bude nutné i technicky dovybavit,“ uvedla Heulerová.
Linka důvěry poskytuje podporu všem generacím od dětí až po seniory, kteří se potýkají s psychickým nepohodlím, zvažují otázky existence a smyslu života, mají myšlenky na sebevraždu, trápí je vztahové a rodinné problémy, obávají se životních změn, cítí se osaměle, zažili nebo byli svědky domácího či jiného násilí, čelí strachu z onemocnění, prošli traumatizujícími událostmi nebo mají potíže s financemi, ztrátou zaměstnání a závislostmi na návykových látkách. „Jde o širokou škálu problémů, které souvisí s každodenním životem, ale také s tím, co se aktuálně děje ve společnosti. V covidové době se na nás obraceli lidé s tématem osamělosti. V době povodní pak řešili potíže spojené s touto živelnou pohromou,“ konstatovala vedoucí linky.