Projekt na přestavbu Nákladového nádrží Žižkov na obytnou čtvrť je tím největším, co se týká změny územního plánu v historii hlavního města. Jakmile zastupitelstvo územní plán schválí, může výstavba začít.
Úřady s investory vybudují na území bývalého nákladového nádraží mateřskou školu, park, společensko-kulturní centrum, administrativní budovy a domy k bydlení. Součástí projektu je i rekonstrukce veřejných prostranství v ulicích Jana Želivského a U Nákladového nádraží. Investoři se také zavázali ke zřízení sociálních služeb a k poskytnutí pozemků pro výstavbu další městské infrastruktury.
„Krok za krokem se po více než 20 letech blížíme k odblokování tohoto rozsáhlého území. Celková hodnota spoluúčasti investorů na veřejné vybavenosti je bezmála 1,2 miliardy korun. Výrazná část těchto prostředků půjde na rozvoj školství v lokalitě,“ říká Pavel Dobeš, místostarosta Prahy 3.
V březnu tak dojde k oficiálnímu potvrzení dohody zastupitelstvem a bude se moct začít stavět. Zároveň se počítá také s vybudováním tramvajové trati Olšanská – Habrová, jejíž výstavba začne příští rok.