Rozsáhlá podzemní síť by měla nahradit kamionovou dopravu. Po té je celosvětově stále větší poptávka. Kvůli nedostatku profesionálních řidičů a stále se zvyšující ceny pohonných hmot se tak v zemi rozhodli najít náhradní řešení. Projekt by měl by být navíc i mnohem přívětivější pro životní prostředí. Nákladní doprava totiž představuje přibližně šest procent celosvětových emisí oxidu uhličitého. "Od samého začátku bylo jasné, že cílem je skutečně bezemisní systém, protože udržitelnost je v dnešní době absolutní nutností," řekl vedoucí komunikace projektu Patrik Aelling.
Síť tunelů bude 40 až 80 metrů pod zemí a autonomní moduly budou jezdit ve třech pruzích rychlostí přibližně 30 kilometrů v hodině. Každý modul uveze asi dvě palety a vybavený bude i chladící jednotkou pro přepravu chlazeného zboží. Tunely povedou ze západošvýcarské Ženevy až do Sankt Gallen na východě země na trase dlouhé zhruba 500 kilometrů.
Na první etapu, která zahrnuje 70kilometrový úsek má společnost vyhrazených 114 milionů dolarů, to je přes 2,5 miliardy korun. Hotová by měla být do roku 2032. Kompletní síť pak projektanti plánují postavit do roku 2045.