Stavební práce se rozjely začátkem loňského roku a vyšly na 252 milionů korun.
„Františkovy Lázně figurují od roku 2021 na seznamu světového dědictví UNESCO, samotná nádraží budova je součástí městské památkové rezervace. Stavební práce byly proto pod dohledem památkářů, kteří mimo jiné rozhodli o světle růžové barvě fasády. Ta byla typická pro saské dráhy, kterým původně patřilo i zdejší nádraží,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Původní vzhled získala rovněž střecha, a to výslednou barevností i použitými materiály. Pomyslný návrat do doby vzniku nádraží představuje i tvar historických říms. Stavební úpravy v interiéru pak zahrnovaly kompletní obnovu podlah, stěn a podhledů, stejně tak repasi dveří a oken.
Stavbaři zmodernizovali odbavovací halu včetně vstupů, všechny veřejně přístupné prostory jsou nyní plně bezbariérové. Cestující tam kromě pokladen najdou i stánek s občerstvením. Vzniklo také komfortní zázemí pro dopravce a pro zaměstnance Správy železnic. Součástí projektu bylo i zřízení přístupové cesty přímo na 1. nástupiště. V těsné blízkosti budovy vznikla stání pro kola a místa s možností nabíjení elektrokol.
V horních patrech se rekonstruovalo 11 bytů. Při jejich modernizaci objevili dělníci historické hrázděné příčky, které bylo potřeba zachovat. Upravovaly se proto dispozice bytů, aby mohly zůstat autentickou připomínkou dobové drážní architektury.
Na nástupišti se po odkrytí novějších asfaltových vrstev našla historická dlažba. Žulové velkoformátové desky nechal investor po konzultaci s památkáři repasovat, použily se pro chodníky před nádražní budovou.