Vlaky začnou nový most využívat příští rok v listopadu.
Délka novostavby železobetonového obloukového mostu v těsném sousedství toho současného z roku 1889 přesáhne 300 metrů.
„Nedaleko stanice Červená na Vltavou na trati z Tábora do Písku vyroste nepřehlédnutelná stavba, která se díky svým rozměrům zařadí mezi největší oblouková mostní díla v České republice. Svým tvarem navazuje na dvě silniční přemostění vodní nádrže, na Žďákovský most a most v Podolsku,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
Stavbaři už vybudovali více než dvě třetiny budoucího mostního oblouku. V krajních částech je dokončená vlastní nosná konstrukce desky z předpjatého betonu. K výstavbě se využívá betonážní vozík, který šplhá vždy po již hotové části oblouku. Nejprve se provede vyztužení dané části a následně zabednění a betonáž. Pak se betonážní vozík posune dopředu a celý postup se opakuje.
Správa železnic v současné době řeší také další osud současné mostní konstrukce. „Už loni v srpnu jsme uzavřeli smlouvu o budoucí smlouvě o bezúplatném převodu starého mostu na spolek Viadukt, který má zájem na jeho dalším využití. Zahájení železničního provozu na novém mostu předpokládáme příští rok v listopadu, následně předpokládáme podpis samotné smlouvy o převodu,“ přibližuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.