Výzkum provedený týmem z University College London (UCL) ukazuje, že dívky reagují více při vyučování o klimatických změnách a také se tohoto tématu více obávají než kluci. Zpráva, která zahrnula 2 429 žáků ve věku 11 až 14 let, zjistila, že 36 procent žáků se obává budoucnosti světa "velmi" nebo "neustále". Polovina dětí se obává "trochu" a 53 procent je znepokojeno tím, zda dospělí dostatečně pečují o životní prostředí.
Výzkum ukázal, že dívky se obávají výrazně více než chlapci, přičemž 44 procent dívek uvedlo, že se obávají hodně, zatímco u chlapců je to 27 procent. Děti z nižších socioekonomických skupin měly také menší zájem o učení o změnách klimatu než jejich lépe situovaní vrstevníci.
Podle výzkumu by mohlo pomoci, kdyby se klimatická výchova vyučovala širším způsobem. Téměř tři čtvrtiny studentů by se chtěly o změnách klimatu a udržitelnosti učit více, zejména pokud by to zahrnovalo více času v přírodě. Dívky mají větší zájem o to, jak změny klimatu ovlivňují lidské zdraví, zatímco chlapci se o toto téma zajímají méně.
Výzkumníci doporučují rozvoj kariérních možností v oblasti udržitelnosti, více příležitostí pro angažovanost studentů ve školách a rozšíření venkovního učení. Doporučují také integrovat výuku o změnách klimatu do všech předmětů a adresovat úzkost, beznaděj a hněv studentů ohledně tohoto tématu. Výsledky studie by měly být cenným zdrojem pro vzdělávací politiky nejen v britských školách.