Na nové D4 probíhá kontrola hmotnosti a rychlosti v ostrém provozu

Na dálnici D4 mezi Příbramí a Pískem byly uvedeny do plného provozu systémy vysokorychlostního vážení a úsekového měření rychlosti.

Dálnice D4

Dálnice D4
Zdroj: MDČR

  • Dálnice D4
  • Zdroj: MDČR

Na dálnici D4, spojující Příbram a Písek, byly spuštěny nové bezpečnostní systémy. Patří mezi ně vysokorychlostní vážení vozidel a úsekové měření rychlosti. Technologie umožňují sledovat přetížení vozidel a dodržování rychlosti, čímž přispívají k ochraně dálnice a zvýšení bezpečnosti provozu.

Vysokorychlostní váhy, které měří hmotnost vozidel za jízdy, jsou umístěny ve směru na Písek i na Prahu. Řidiči přetížených vozidel jsou ihned informováni prostřednictvím informačních tabulí. V pravidelných intervalech se také spouští sankční režim, kdy jsou za přetížení udělovány pokuty. Správu přestupků si rozdělila města Příbram a Písek.

Úsekové měření rychlosti probíhá na osmi úsecích v každém směru, přičemž měření se střídá. Řidiči jsou o aktuálně měřených úsecích informováni proměnným značením. Maximální povolená rychlost je 130 km/h pro osobní vozidla a autobusy, pro nákladní vozidla nad 3,5 tuny pak 80 km/h.

Dálnice D4 byla dokončena v prosinci 2024 jako součást projektu PPP. Na trase vzniklo 32 km nových úseků a 16 km starších úseků bylo modernizováno. Správu dálnice zajišťuje společnost Via Salis Operations.

Autor: Šimon Mitro

Související

Přípravné práce na stavbu obchvatu Zminného
Domácí

Pardubický kraj buduje dálniční přivaděče

Škoda Octavia iV Plug-in Hybrid
Ekonomika Auta

Octavia se stala počtvrté v řadě nejprodávanějším plug-in hybridem v Česku

Pražský okruh
Domácí

Praha urychlí výstavbu okruhu díky novému stavebnímu zákonu

profimedia-0907264107
Domácí

Středočeský kraj dosáhl historického investičního rekordu