Na koleje mezi Brnem a Blanskem se po roce vrátily vlaky

Mezi Brnem a Blanskem museli cestující zhruba rok jezdit autobusy. Díky uzavírce se zkrátila doba prací téměř o třetinu a nyní se tak můžou na koleje vrátit vlaky. Opravy vyšly na zhruba 7,2 miliardy korun.

České dráhy hlásí obnovu vozového parku a další novinky pro cestující

Ilustrační foto
Zdroj: pixabay.com

  • Ilustrační foto
  • Zdroj: pixabay.com

Rekonstrukce se týkala 20 kilometrů tranzitního koridoru. Dosud cestující museli v tomto úseku jezdit autobusy výrazně delší dobu a často zůstávali stát v kolonách aut na silnici z Brna do Lipůvky.

Tato vytížená trať má pro jižní Moravu velký význam. Snahou je celkově zkvalitňovat železniční síť a napojovat ji na evropské rychlotratě. Díky této opravě bude možné zvýšit traťovou rychlost o pět až deset kilometrů za hodinu, doba průjezdu ale zůstane zhruba stejná.

Součástí rekonstrukce je i přestavba stanice v Adamově. Ta má nyní dvě nástupiště a bezbariérový přístup. Opravou prošly i odbavovací prostory pro cestující. Moderní nástupiště s bezbariérovým přístupem mají i cestující na zastávkách v Bílovicích nad Svitavou a Babicích nad Svitavou.

Zdroj: cd.cz

Související

Bernd_Posselt_2013
Domácí

Sudetští Němci míří do Česka. Příští sjezd Landsmanšaftu se bude konat v Brně

Poptávková doprava PID Haló
Domácí

Středočeský kraj zvažuje rušení lokálek

Moravská brána
Domácí

Vysokorychlostní trať na Moravu dostala zelenou

Brněnská šalina
Domácí

Brněnský dopravní podnik koupí elektřinu za půl miliardy od městské teplárny