Tato služba bude k dispozici nonstop a o jejím zajištění se postarají atestovaní lékaři. Podobný systém už od srpna funguje v Jihočeském kraji.
Podle Karlovarského kraje je hlavní myšlenkou on-line pohotovosti umožnit pacientům konzultace s lékařem přes videohovor nebo chat. To pomůže při řešení méně závažných, ale přesto urgentních zdravotních problémů, kdy lékař stanoví potřebný léčebný postup a předepíše medikaci. Lékař by měl reagovat na žádost pacienta do třiceti minut a po konzultaci mu pošle eRecept nebo lékařskou zprávu.
Důvodem zavedení online pohotovosti je také nedostatek lékařů v Karlovarském kraji. Z celkového počtu 127 praktiků je téměř polovině přes šedesát. Situace je ještě vážnější u pediatrů, kde téměř 44 procent dětských lékařů už je v seniorském věku. Online pohotovost také ušetří lidem cestu v dobách, kdy se necítí dobře.
Rada kraje už schválila zadání veřejné zakázky na zajištění distanční zdravotní pohotovosti prostřednictvím on-line komunikace pro obyvatele s trvalým pobytem v kraji a doufá, že projekt půjde rychle a bez problémů spustit.
V Jihočeském kraji zatím náklady na tuto službu hradí kraj. Odhaduje se, že ročně za ně zaplatí přibližně 14 milionů korun. Jihočeský kraj vybral dodavatele, který zajišťuje jak softwarové řešení, tak lékaře k provozu služby. Od začátku projektu si aplikaci stáhlo 20 tisíc lidí a kolem 4000 z nich službu skutečně využilo.