středa 8. října 2025

Na Branický most se vrátily vlaky

Práce na zdvoukolejnění Branického mostu v Praze dosáhly závěrečné fáze, přičemž již začal provoz vlaků po jedné traťové koleji.

Modernizace Branického mostu bude hotová v říjnu, již nyní se sem však vrátily vlaky.

Modernizace Branického mostu bude hotová v říjnu, již nyní se sem však vrátily vlaky.
Zdroj: MDČR

  • Modernizace Branického mostu bude hotová v říjnu, již nyní se sem však vrátily vlaky.
  • Zdroj: MDČR

Rekonstrukce mostu a trati směrem do Krče začala před rokem a nyní se sem vrátily první nákladní vlaky, které tuto trasu znovu využívají. V současnosti je provoz zajištěn po první traťové koleji, zatímco na druhé trvají práce na betonážích mostní desky, římsách, odvodnění a hydroizolačním systému. Následně budou provedeny úpravy železničního svršku, technologií a trakčního vedení. Most by měl být zcela hotov v říjnu.

V přilehlém úseku k nové odbočce Spořilov zůstává do října uzavřena zastávka Praha-Kačerov, kde probíhá výstavba přístupové lávky s výtahem na nové ostrovní nástupiště. Obnovení provozu se plánuje na stejný termín.

Dokončení druhé koleje umožní zvýšení kapacity pražského železničního uzlu. Nová infrastruktura umožní také zavedení nových linek městské a příměstské železnice. Po dokončení rekonstrukce bude celá trať využívána i při přesunech vlaků během plánované rekonstrukce Výtoňského mostu, což bude využívat zejména dálková doprava směřující od Plzně na pražské hlavní nádraží.

Branický most, někdy nazývaný jako most Inteligence, začal sloužit pražské železniční síti již v roce 1964. Na podzim letošního roku oslaví své kulaté výročí zahájením provozu po dvou kolejích, pro který byl původně vybudován.

Autor: Šimon Mitro

Související

Eric_Clapton_in_Denver_2023
Hudba

Kytarová legenda míří do O2 Arény. V Praze vystoupí už počtvrté

ViewImage (17)
Krimi

Zloděj ukradl v kanceláři peníze a šperky, lup za víc než milion schoval ve vysavači

profimedia-0945710077
Domácí

Tramvaje míří na Strahov. Praha chystá miliardovou stavbu

Pendolino_-_ČD_Class_680
Ekonomika

Pendolino trhlo rekord. Trasu Praha – Budějovice nejelo ani hodinu a půl