Rekonstrukce mostu a trati směrem do Krče začala před rokem a nyní se sem vrátily první nákladní vlaky, které tuto trasu znovu využívají. V současnosti je provoz zajištěn po první traťové koleji, zatímco na druhé trvají práce na betonážích mostní desky, římsách, odvodnění a hydroizolačním systému. Následně budou provedeny úpravy železničního svršku, technologií a trakčního vedení. Most by měl být zcela hotov v říjnu.
V přilehlém úseku k nové odbočce Spořilov zůstává do října uzavřena zastávka Praha-Kačerov, kde probíhá výstavba přístupové lávky s výtahem na nové ostrovní nástupiště. Obnovení provozu se plánuje na stejný termín.
Dokončení druhé koleje umožní zvýšení kapacity pražského železničního uzlu. Nová infrastruktura umožní také zavedení nových linek městské a příměstské železnice. Po dokončení rekonstrukce bude celá trať využívána i při přesunech vlaků během plánované rekonstrukce Výtoňského mostu, což bude využívat zejména dálková doprava směřující od Plzně na pražské hlavní nádraží.
Branický most, někdy nazývaný jako most Inteligence, začal sloužit pražské železniční síti již v roce 1964. Na podzim letošního roku oslaví své kulaté výročí zahájením provozu po dvou kolejích, pro který byl původně vybudován.