V překladu jde o metodu vyprojektuj a postav. Společnost, která připravila projektovou dokumentaci, zároveň zajistila potřebná povolení a pak i samotnou stavbu. V praxi to šetří čas i peníze.
Most je součástí silnice II/105, která vede mezi Českými Budějovicemi a Bechyní. Veřejnosti se otevřel v pondělí. Most financovaný z rozpočtu Jihočeského kraje však není celý úplně nový. „Původní vysoutěžená cena mostu byla 190 milionů korun, nakonec se cena vyšplhala až na 230 milionů. Bylo to kvůli zlepšením, která byla realizována po dohodě a na základě podnětu města Týn nad Vltavou,“ uvedl Tomáš Hajdušek, náměstek hejtmana pro oblast investic. Přibyly například pruhy pro cyklisty a zvýšila se i nosnost mostu. Nyní může jet v jedné dráze vozidlo o váze až 160 tun.
Nová je také horní nosná konstrukce, která už přesáhla svou životnost. Stavebníci ji strhli a nahradili novou. Spodní konstrukci jen upravili a zesílili. Nyní ještě pokračují bourací práce na provizorním mostu, které potrvají do září letošního roku.
Obyvatelé Jižních Čech i ti, kteří tudy jezdí například do práce, si pochvalují, že výstavba mostu netrvala příliš dlouho, pouhý rok. „Toto byla vzorová akce. Průjezd Týnem po provizorním mostě, minimální zdržení. Výstavba nového mostu trvala rok. Nádhera. Kéž by všechno takhle fungovalo,“ pochvaloval si jeden z facebookových uživatelů.