Projekt se zaměří na rekonstrukci a elektrizaci prvního úseku mezi Plzní a Nýřany, což přinese zrychlení vlaků a vylepšení infrastruktury. Práce potrvají dva roky a budou zahrnovat nejen zvýšení traťové rychlosti na 100 km/h, ale i instalaci evropského zabezpečovacího systému ETCS.
Celkově bude modernizován úsek dlouhý 12,3 kilometru, což přinese výrazné zlepšení příměstské dopravy. Cestující se mohou těšit na rychlejší a pohodlnější spojení mezi Plzní a Nýřany, včetně bezbariérového přístupu na nástupiště ve stanicích Vejprnice a Nýřany. Rekonstrukce také připraví trať pro budoucí dvoukolejnou trať Plzeň – Stod, která umožní vlaky jezdit až rychlostí 200 km/h.
Součástí modernizace je i zajištění vyšší bezpečnosti. Instalace systému ETCS a zrušení několika přejezdů a přechodů, které nahradí podchody, výrazně sníží riziko nehod. Dalšími vylepšeními budou úpravy pro nákladní dopravu a lepší obsluha kontejnerového terminálu v Nýřanech. Celkové náklady na tento projekt dosahují 5,5 miliardy korun a část financování bude pokryta z evropských fondů.