neděle 19. ledna 2025

Modernizace dráhy má opačný efekt. Vlaky z Prahy do Brna zpozdila

Deset miliard stála rekonstrukce a modernizace trati z Prahy do Brna. A výsledek? Dojezdový čas mezi oběma městy se protáhne.

vlak

Cestování mezi Prahou a Brnem bude pomalejší. Modernizaci tratě navzdory.
Zdroj: Wikimedia Commons

  • Cestování mezi Prahou a Brnem bude pomalejší. Modernizaci tratě navzdory.
  • Zdroj: Wikimedia Commons

O jedenáct minut déle než před modernizací dráhy, která stála deset miliard korun, se nyní bude cestovat mezi Prahou a Brnem. Vlaky na trase mezi dvěma největšími českými městy se vrátí na svou trať od července, kdy se přestane jezdit objížďkou přes Vysočinu, ale naopak budou stavět znovu v České Třebové.

Podle jízdního řádu, který začne platit právě 1. července pojede vlak z Prahy do Brna dvě hodiny a 34 minut, přičemž před výlukou byl o osm minut rychlejší. Ještě větší zdržení nastane při cestě opačným směrem. Místo původních dvou hodin a 31 minut pojede vlak dvě hodiny 42 minut.

Podle Správy železnic jsou dojezdové časy dané zejména vytížeností tratě a snahou o co největší spolehlivost. V praxi to tedy znamená, že by se měla zlepšit dříve tolik kritizovaná včasnost příjezdů a odjezdů jednotlivých spojů.

Autor: Jan Skala

Související

electric-7138959_1280
Domácí Video

Z centra Brna zmizí jednokolky, koloběžky zatím přežily

Vizualizace: Nová tramvajová trať Olšanská – Habrová, zastávka Nový Žižkov
Domácí

Praha chystá dvě nové tramvajové tratě. DPP získalo povolení

policejní pouta-ilustrační foto
Krimi

Zabil jsem ženu a jdu vystřílet fakultu, vyhrožoval muž pražským policistům

Břevnovský klášter, hrob číslo 15, jeden z mála jedinců uložených do rakve
Domácí Zajímavosti

V Břevnově odkryli unikátní válečné pohřebiště z období sedmileté války