O jedenáct minut déle než před modernizací dráhy, která stála deset miliard korun, se nyní bude cestovat mezi Prahou a Brnem. Vlaky na trase mezi dvěma největšími českými městy se vrátí na svou trať od července, kdy se přestane jezdit objížďkou přes Vysočinu, ale naopak budou stavět znovu v České Třebové.
Podle jízdního řádu, který začne platit právě 1. července pojede vlak z Prahy do Brna dvě hodiny a 34 minut, přičemž před výlukou byl o osm minut rychlejší. Ještě větší zdržení nastane při cestě opačným směrem. Místo původních dvou hodin a 31 minut pojede vlak dvě hodiny 42 minut.
Podle Správy železnic jsou dojezdové časy dané zejména vytížeností tratě a snahou o co největší spolehlivost. V praxi to tedy znamená, že by se měla zlepšit dříve tolik kritizovaná včasnost příjezdů a odjezdů jednotlivých spojů.