Na základě propadů registrací automobilů se zdá, že mladí dospělí Evropané nejeví takový zájem o auta jako předchozí generace. Registrace osobních vozidel v Evropě klesly v roce 2022 meziročně o 10,4 procent. Ve srovnání s předcovidovým rokem 2019 je pokles ještě markantnější, o 29 procent.
Už mileniálové, tedy generace narozená od 80 let do roku 2000, nejevili takový zájem o auta jako předchozí generace. Více se zaměřili na sdílení aut a také hromadnou městskou dopravu. Přestože jeví větší zájem o alternativní způsoby dopravy a autem jezdí méně než jejich předchůdci, tak stále je rozdíl alespoň v USA jen v řádu několika procent. Podle časopisu Transportation Research řídí mileniálové o osm procent méně než Generace X (narození v období 1965 až 1980).
Generace Z, narozená po roce 2000, je první generací, která vyrůstá s internetem a chytrými telefony od útlého dětství, a je považována za nejkritičtější spotřebitelskou skupinu, což ztěžuje digitálním marketérům předpovídat jejich nákupní preference.
Mladí dospělí Evropané jsou i díky dopadům covidu a energetické krizi ohroženi chudobou a řízení aut tak odmítají nejenom kvůli environmentálním obavám, ale také kvůli nákladům. Podle zprávy Future of Mobility od globální konzultační firmy McKinsey se mobilita „ocitá na prahu velké transformace,“ a jedním z hlavních výsledků budou „nižší prodeje soukromých aut“.
V následujících deseti letech se očekává pokles prodejů aut o 15 procent. Spolu s tím, jak se více zemí a měst bude snažit podporovat udržitelnost a omezit používání soukromých vozidel například tím, že omezí parkovací místa, se očekává dramatický pokles používání aut a to zejména v mnoha evropských a amerických městech.
Podle predikcí budou automobily během příštích desetiletí stále mít dominantní postavení, ale budou čelit stále větší konkurenci alternativních dopravních prostředků.