Mladé při cestování ovlivňuje klimatická krize a udržitelnost

Generace Z i při cestování myslí na klimatickou krizi a dbá na udržitelnost.

cestování

Ilustrační foto.
Zdroj: Pexels / Usriel Mont

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Pexels / Usriel Mont

Podle průzkumu CzechTourismu se 87 procent lidí narozených v letech 1996 a 2009, tedy generace Z, aktivně zajímá o klimatickou problematiku. Průzkum odhalil, že generaci Z lze rozdělit do čtyř skupin. Odmítači (14 %) se o klima vůbec nezajímají, pozorovatelé (37 %) sledují situaci, ale nechystají se do ní aktivně zasahovat. Ználci (30 %) mají klimatickou úzkost, ale nechtějí se problematikou hlouběji zabývat. Naopak aktivisté (19 %) jsou rozhodnuti aktivně řešit krizi, jde zejména o ženy ve věku 18 až 21 let.

V rámci každodenního života projevují mladí lidé z generace Z silný zájem o udržitelnost. Třídí odpad (93 %), minimalizují plýtvání jídlem (92 %) a omezují spotřebu plastů (66 %). Dále omezují nákup nového oblečení (63 %) a preferují lokální produkty (62 %).

Při cestování 63 procent generace Z upřednostňuje hromadnou dopravu, 60 procent preferuje cestování vlakem. Při výběru ubytování klade čtvrtina respondentů důraz na udržitelnost.

Generace Z vidí naději v obnovitelných zdrojích energie, vědeckém pokroku a mezinárodní spolupráci. Důležitou roli přikládají také lokálním a komunitním iniciativám a občanskému aktivismu. Z klimatických problémů viní generace Z v 86 procentech velké korporace a průmysl.

Autor: Šimon Mitro

Související

53914502127_c7cff308c0_b
Zahraniční

Kamala Harris se vrací do velkého světa. Bude prezidentkou nebo guvernérkou?

Povrchový_uhelný_lom_Jiří_(3)
Ekonomika

Sokolovská uhelná skončí s těžbou uhlí do pěti lety. Údajně definitivně

Kutná Hora
Domácí

Boom aktivního turismu v Česku. Němci, Poláci a Nizozemci objevují nové regiony

451682658_1073842207443778_5239924691368301910_n
Zahraniční

Káží vodu, pijí víno. Skandál EU ohledně ovlivňování voleb nabírá na intenzitě