Podle průzkumu CzechTourismu se 87 procent lidí narozených v letech 1996 a 2009, tedy generace Z, aktivně zajímá o klimatickou problematiku. Průzkum odhalil, že generaci Z lze rozdělit do čtyř skupin. Odmítači (14 %) se o klima vůbec nezajímají, pozorovatelé (37 %) sledují situaci, ale nechystají se do ní aktivně zasahovat. Ználci (30 %) mají klimatickou úzkost, ale nechtějí se problematikou hlouběji zabývat. Naopak aktivisté (19 %) jsou rozhodnuti aktivně řešit krizi, jde zejména o ženy ve věku 18 až 21 let.
V rámci každodenního života projevují mladí lidé z generace Z silný zájem o udržitelnost. Třídí odpad (93 %), minimalizují plýtvání jídlem (92 %) a omezují spotřebu plastů (66 %). Dále omezují nákup nového oblečení (63 %) a preferují lokální produkty (62 %).
Při cestování 63 procent generace Z upřednostňuje hromadnou dopravu, 60 procent preferuje cestování vlakem. Při výběru ubytování klade čtvrtina respondentů důraz na udržitelnost.
Generace Z vidí naději v obnovitelných zdrojích energie, vědeckém pokroku a mezinárodní spolupráci. Důležitou roli přikládají také lokálním a komunitním iniciativám a občanskému aktivismu. Z klimatických problémů viní generace Z v 86 procentech velké korporace a průmysl.