Trať má propojit Klagenfurt se Štýrským Hradcem, měřit bude 127 kilometrů, což je srovnatelné se vzdáleností mezi Prahou a Jihlavou. Zhruba 50 kilometrů by mělo vést tunely. A právě tunely jsou z hlediska bezpečnosti tím nejkritičtějším místem, proto tam v příštích týdnech budou trénovat své postupy záchranáři a hasiči.
Nejdelší z tunelů má být dokonce na 33 kilometrů dlouhý, což z něj bude dělat nejdelší železniční tunel v Rakousku, a v celosvětovém měřítku bude šestý nejdelší na světě. Pro srovnání, u nás nejdelší Ejpovický tunel má jen něco málo přes čtyři kilometry. Celosvětově je pak první Gotthard base se svými 57 kilometry ve Švýcarsku.
Trať bude stavěná na vlaky jedoucí rychlostí až 250 kilometrů v hodině, což má zkrátit jízdu ze tří hodin na 45 minut. Celkem výstavba vyjde na 5,4 miliardy eur, v přepočtu na 130 miliard korun.