pátek 18. dubna 2025

Místo tří hodiny 45 minut. O tolik zrychlí rakouské vlaky na Koralmské dráze

Koralmbahn, která spojí Klagenfurt se Štýrským Hradcem, by měla být v provozu za dva roky. Pozornost se nyní zaměřuje na bezpečnost tunelů, které budou bezmála po polovině trasy.

Koralpe_von_West

Koralpe
Zdroj: wikipedia.org

  • Koralpe
  • Zdroj: wikipedia.org

Trať má propojit Klagenfurt se Štýrským Hradcem, měřit bude 127 kilometrů, což je srovnatelné se vzdáleností mezi Prahou a Jihlavou. Zhruba 50 kilometrů by mělo vést tunely. A právě tunely jsou z hlediska bezpečnosti tím nejkritičtějším místem, proto tam v příštích týdnech budou trénovat své postupy záchranáři a hasiči.

Nejdelší z tunelů má být dokonce na 33 kilometrů dlouhý, což z něj bude dělat nejdelší železniční tunel v Rakousku, a v celosvětovém měřítku bude šestý nejdelší na světě. Pro srovnání, u nás nejdelší Ejpovický tunel má jen něco málo přes čtyři kilometry. Celosvětově je pak první Gotthard base se svými 57 kilometry ve Švýcarsku.

Trať bude stavěná na vlaky jedoucí rychlostí až 250 kilometrů v hodině, což má zkrátit jízdu ze tří hodin na 45 minut. Celkem výstavba vyjde na 5,4 miliardy eur, v přepočtu na 130 miliard korun.

Autor: Antonín Táborský

Související

České_Budějovice,_nádraží,_hlavní_budova_(4673)
Domácí

Nejsložitější stavba v dějinách Budějovic. Tunel za miliardy se bude stavět pět let

72121401_906
Zahraniční Foto

Ve Vídni odkryli archeologové unikátní hromadný hrob z římské éry

ušatá lokomotiva
Domácí Tipy na výlety

200 let evropské železnice. Historické jízdy a velká výstava oslaví výročí

profimedia-0980102728
Domácí

Ochrana před slintavkou se zpřísňuje. Zákaz se rozšiřuje i na Rakousko