Výrobci budou muset poskytovat náhradní díly opravnám v každé členské zemi, vzniknout má i datové propojení zákazníků s opraváři. Europoslanec Marcel Kolaja, který působí ve výboru pro vnitřní trh a ochranu spotřebitelů, takzvané právo na opravu vítá. „Už se nestane, že si lidé budou muset vybrat mezi vyhozením zboží a cestováním do vzdálené autorizované opravny,” vysvětluje Kolaja.
Návrh, který začne europarlament projednávat začátkem prosince, chce, aby v záruční lhůtě prodejci museli upřednostnit opravu před výměnou, pokud bude oprava možná a nebude-li pro zákazníka nevýhodná. Poslanci také navrhují prodloužit záruku o další rok od provedení opravy.
U výrobků, jako jsou pračky, vysavače, chytré telefony a jízdní kola, bude platit právo domáhat se opravy i po uplynutí záruky. Aby oprava byla pro spotřebitele tou atraktivnější volbou, chtějí poslanci, aby výrobci nabízeli na dobu trvání opravy zapůjčení náhradního zařízení. Nepůjde-li výrobek opravit, může výrobce místo něj nabídnout repasovaný.