Spíš jako reklama na povodeň nebo instalatérství připadá nové logo Mikulova lidem, kteří ho okomentovali na facebookových stránkách města. Návrh vzešel z designérské soutěže, kterou pro město uspořádal Czechdesign, zvítězil návrh designéra Lukáše Kijonky a jeho týmu.
„Jasně rozpoznatelná značka a promyšlená prezentace je dnes důležitá nejen pro firmy, ale i pro města. Mikulov si zaslouží nový, jedinečný vizuální styl, který bude v sobě odrážet jak historii, tak současné trendy a zejména naši výjimečnost a přívětivost,“ uvedla starostka Jitka Sobotková. Inspirací bylo umělecké dílo, obraz Mikulov od jihomoravského výtvarníka Petra Kvíčaly. Horní oblouky symbolizují mikulovské kopce, hranatá linie velké stavby, pod ní jsou typické střechy mikulovských domů a vlnitá linie symbolizuje přírodu a vinohrady.
Logo ale rozhodně není výjimečné. Téměř stejné používá turecký Istanbul od roku 2017, kdy získal titul Město designu. A navíc připomíná tvar signálu.
"Mně ta spodní linie evokuje ty křivé mikulovské chodníky," míní jeden z obyvatel Mikulova. "Reklama na povodně, to by líp zvládly děti ve školce," komentuje logo další. "Na mě to působí jako univerzální logo, použitelné pro jakékoli město v ČR, tak jakápak identita?" ptá se jiný.