Od minulého týdne nabírají vozy linky C pražského metra zpoždění. Dopravní podnik hlavního města Prahy totiž musel přejít na dispečerský systém řízení poté, co se na stanici Kačerov objevila závada izolovaného styku kolejového obvodu, kterou měla odstranit noční směna. To se sice stalo, problémy se zpožděním vozů ale nezmizely. Problém je totiž daleko rozsáhlejší.
🚇PRODLUŽOVÁNÍ DOJEZDOVÝCH ČASŮ NA LINCE METRA C | Z důvodu technické závady zabezpečovacího zařízení, dochází k omezení rychlosti v několika úsecích na lince metra C.
— Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost (@DPPOficialni) September 6, 2023
👉🏼Odchylky od stanovených grafikonů jsou nárazové, především k nim dochází ve špičkách provozu.
👉🏼Tato situace… pic.twitter.com/HNyPcOx7Hw
Podle slov mluvčího pražského dopravního podniku Daniela Šabíka budou podobná zpoždění trvat ještě měsíc. Od stanice Kačerov směrem na Háje je totiž nutné vyměnit opotřebené kolejnice. Po některých z nich vozy metra jezdí už od roku 1992.
Další zpoždění nabírají vozy mezi stanicemi Pankrác a Budějovická. Tam však za vším stojí výstavba čtvrté linky metra.