Města vyhánějí dodávky ze sídlišť, nově zákaz parkování hlásí Ústí či Olomouc

Čím dál častěji parkují řidiči dodávek své vozy na sídlištích. Obyvatelé pak nemají kde zaparkovat. Stížností přibývá a řada měst proto noční parkování velkých aut zakazuje.

Parkovani_zadkem

Ilustrační foto.
Zdroj: Wikimedia Commons

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Wikimedia Commons

Městský obvod Severní Terasa se jako první zapojil do výzvy vedení Ústí nad Labem a přistoupil k regulaci parkování dodávek v nočních hodinách. Reaguje tak na podněty obyvatel, kteří si dlouhodobě stěžují na nedostatek parkovacích míst.

Od července začne v celé části Dobětice platit zákaz parkování vozidel s výškou nad 1,9 metru v čase od 20 do 6 hodin. „Omezení platí pro celé Dobětice,“ uvedl starosta Severní Terasy Jaroslav Šimanovský. Zákaz se netýká placených parkovišť.

Olomouc omezila parkování vozů nad 2,1 tuny na sídlištích Povel a Nové Sady od května. Dodávky tam zabíraly až 150 parkovacích míst. Nově tam nesmí stát od 19 do 6 hodin.

Frýdek-Místek parkování dodávek nad 2,5 tuny zakázal téměř na všech sídlištích od 18 do 7 hodin. Podobná opatření mají desítky českých měst, kde tak ubylo zoufalých obyvatel sídlišť, kteří marně hledali místo na parkování.

Dlouhé dodávky hlavně při podélném stání zabírají místo osobním autům, nerespektují vodorovné dopravní značení, stojí částečně na trávnících, přesahují na chodníky nebo do silnice a zhoršují bezpečnosti a plynulosti provozu nebo znemožňují průjezd hasičských vozů

Související

Parkovani_zadkem
Domácí

Ústí rozšiřuje noční zákaz stání firemních dodávek

parkoviště
Domácí

Středočeský kraj plánuje síť záchytných parkovišť pro víc než tři tisíce aut

Odpočívka Rozvadov
Domácí

Odpočívka na D5 má po rekonstrukci moderní zázemí i vyšší kapacitu

parkování
Domácí

Hybridy mají utrum. Od nového roku už nebudou v Praze zdarma parkovat