Před devíti lety oddělil Facebook chatovací platformu Messenger ze své aplikace. Od té doby lze používat Messenger bez aktivního účtu na Facebooku a lidé tak mohou chatovat bez nutnosti „chodit“ na Facebook. To se však změní. Podle uniklých informací chce Facebook opět spojit sociální síť a chatovací kanál do jedné aplikace.
Plán společnosti Meta jde ruku v ruce s celkovou transformací Facebooku, která by se měla inspirovat TikTokem. Aby lidé trávil na Facebooku více času, tak Meta chce po vzoru čínské sociální sítě zobrazovat uživatelům nejenom obsah do lidí, které sledují, ale od „všech“, kteří by uživatele mohli zaujmout. Přepokládá se, že nový Facebook bude více vizuálním zážitkem, než tomu bylo doposud. Více se soustředí na krátká videa a výzvy pro uživatele ve snaze nahnat zpátky mladé, kteří využívají TikTok.
Samostatná aplikace Messengeru by měla skončit. Zprávy z Messengeru se vrátí do hlavní aplikace Facebooku. Chaty z Messengeru by časem měly být dostupné i na WhatsAppu a Instagramu.