Globální prodeje McDonald's ve druhém čtvrtletí klesly, přičemž v USA zaznamenaly pokles téměř o jedno procento mezi dubnem a červnem. Vedení společnosti to přisuzuje poklesu návštěvnosti, zejména mezi nízkopříjmovými spotřebiteli, kteří šetří na stravování. Ceny v obchodech s potravinami rostou také, ale ne tak rychle jako v restauracích a řetězcích s rychlým občerstvením.
Generální ředitel McDonald's Chris Kempczinski uvedl, že ceny potravin, práce a papíru, které na některých trzích vzrostly až o 40 procent, přinutily společnost zvýšit ceny. McDonald's se snažil reagovat na nové cenově výhodné nabídky konkurence, jako jsou Burger King a Wendy's, které se snaží přilákat zákazníky. V červnu spustila společnost v USA akci na jídla za pět dolarů (v přepočtu 120 korun). McDonald's ale přišel s akcí pozdě a neslavil takový úspěch jako jiné řetězce.
McDonald's nejenže čelí konkurenci od ostatních řetězců rychlého občerstvení, ale také od levných obchodů s potravinami, kde se ceny vrací k normálu po více než dvou letech vysoké inflace.