McDonald's klesají tržby. Lidé nemají na stravování ve fastfoodu

McDonald's zaznamenal první pokles tržeb od roku 2020. Lidé omezují stravování ve fastfoodech.

McDonald's

Ilustrační foto.
Zdroj: Pexels

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Pexels

Globální prodeje McDonald's ve druhém čtvrtletí klesly, přičemž v USA zaznamenaly pokles téměř o jedno procento mezi dubnem a červnem. Vedení společnosti to přisuzuje poklesu návštěvnosti, zejména mezi nízkopříjmovými spotřebiteli, kteří šetří na stravování. Ceny v obchodech s potravinami rostou také, ale ne tak rychle jako v restauracích a řetězcích s rychlým občerstvením.

Generální ředitel McDonald's Chris Kempczinski uvedl, že ceny potravin, práce a papíru, které na některých trzích vzrostly až o 40 procent, přinutily společnost zvýšit ceny. McDonald's se snažil reagovat na nové cenově výhodné nabídky konkurence, jako jsou Burger King a Wendy's, které se snaží přilákat zákazníky. V červnu spustila společnost v USA akci na jídla za pět dolarů (v přepočtu 120 korun). McDonald's ale přišel s akcí pozdě a neslavil takový úspěch jako jiné řetězce.

McDonald's nejenže čelí konkurenci od ostatních řetězců rychlého občerstvení, ale také od levných obchodů s potravinami, kde se ceny vrací k normálu po více než dvou letech vysoké inflace.

Autor: Šimon Mitro

Související

auto
Zahraniční Auta

Každý desátý Američan neřídí

Psanec Billy The Kid
Zahraniční Výročí

Legenda Divokého západu Billy The Kid se zrodila před 165 lety

zbraně
Zahraniční

Americké zbraně zaplavují Karibik a Latinskou Ameriku

Google Chrome
Zahraniční Technologie

Americká vláda žádá, aby Google prodal Chrome