Dánská lodní společnost Maersk cílí na ekologii a v rámci toho uvedla do provozu loď A.P. Møller. Ta kromě tradičních paliv může k provozu využívat i zelený metanol. Podle zprávy, kterou přepravní společnost vydala, uspoří takové plavidlo až 280 tisíc tun oxidu uhličitého denně, což je v kýženém snižování emisí vysoké číslo. Díky tomu dánská firma tvrdí, že ekologických plavidel bude v budoucnu rychle přibývat, protože totožných typů má nyní společnost objednaných dalších 170.
Metanol, na který loď jezdí, se sice z velké části vyrábí z fosilních paliv, ovšem lze jej získávat i ekologičtější cestou, tedy z obnovitelných zdrojů. Maersk dnes při jeho získávání kombinuje oba postupy, ovšem do budoucna se kloní k tomu druhému. V souvislosti s tím, se jeví jako bezemisní závazek lodní dopravy do rolku 2040 jako reálný.
Metanolový provoz je sice dražší, ale v brzké budoucnosti dojde k vyššímu zdanění běžných lodních paliv, čímž by se rozdíly srovnaly.
📢 Today, #Maersk welcomed its newest dual-fuel vessel, A.P. Møller, in Singapore🇸🇬 Named after our founder, it's the ninth dual-fuel vessel in our fleet, playing a crucial part in our goal of achieving net-zero emissions by 2040: https://t.co/LCnTdkMw4E#allthewaytozero pic.twitter.com/b44GQKVgc9
— Maersk (@Maersk) November 28, 2024