Maersk velí ekologickým směrem. Na vodu spustila loď s pohonem na metanol

V rámci všeobecného trendu, který jde cestou ekologie a větší ochrany klimatu, bude dánská společnost Maersk loďmi s pohonem na metanol. Ten výrazně ušetří emise oxidu uhličitého.

Mærsk_Mc-Kinney_Møller-2013-08-18-7282

Rejdařství Maersk se zapojuje do boje ochrany klimatu.
Zdroj: Wikimedia Commons

  • Rejdařství Maersk se zapojuje do boje ochrany klimatu.
  • Zdroj: Wikimedia Commons

Dánská lodní společnost Maersk cílí na ekologii a v rámci toho uvedla do provozu loď A.P. Møller. Ta kromě tradičních paliv může k provozu využívat i zelený metanol. Podle zprávy, kterou přepravní společnost vydala, uspoří takové plavidlo až 280 tisíc tun oxidu uhličitého denně, což je v kýženém snižování emisí vysoké číslo. Díky tomu dánská firma tvrdí, že ekologických plavidel bude v budoucnu rychle přibývat, protože totožných typů má nyní společnost objednaných dalších 170.

Metanol, na který loď jezdí, se sice z velké části vyrábí z fosilních paliv, ovšem lze jej získávat i ekologičtější cestou, tedy z obnovitelných zdrojů. Maersk dnes při jeho získávání kombinuje oba postupy, ovšem do budoucna se kloní k tomu druhému. V souvislosti s tím, se jeví jako bezemisní závazek lodní dopravy do rolku 2040 jako reálný.

Metanolový provoz je sice dražší, ale v brzké budoucnosti dojde k vyššímu zdanění běžných lodních paliv, čímž by se rozdíly srovnaly.

Autor: Jan Skala

Související

26367915926_1e356ca7a9_z
Zahraniční

Soud udělal tečku za Dieselgate. Dva manažeři Volkswagenu jdou do vězení

vesnice
Domácí Příroda

Zelená stuha přinese obcím miliony na zelené projekty

1280px-Plane_loucky
Domácí

Na Olomoucku vznikly dvě desítky nových tůni. V těch se už zabydleli obojživelníci

Tesla
Ekonomika Elektromobily

Elektromobily bodují u řidičů technologiemi a designem. Udržitelnost je druhořadá