Když majitelé Luční boudy na sociálních sítích oznámil znovuotevření restaurace i pro neubytované hosty, objevilo se pod příspěvkem 61 komentářů, než je zablokovali a smazali všechny kromě jediného pochvalného.
"Máme pro vás dobrou zprávu. Na základě vašich četných přání a žádostí jsme se rozhodli částečně zpřístupnit naši hotelovou restauraci také pro neubytované návštěvníky, konkrétně její kapacitu, která aktuálně není využívána hosty hotelu.️ Vstup bude umožněn omezenému počtu návštěvníků na základě předchozí rezervace," oznámili majitelé. "Luční bouda zůstává nadále uzavřená pro volný vstup veřejnosti, protože jednání s Ministerstvem životního prostředí a Správou KRNAP bohužel zatím nevedla ke konstruktivnímu řešení," píšou.
Luční bouda se zavřela, protože majitelé mají problém s tím, že do klidové zóny můžou vjet jen auta s povolením. Vadit jim to začalo až ve chvíli, kdy správa parku instalovala systém, který přestupky odhaluje. Ten také ukázal, že na Luční boudu jezdí měsíčně stovky aut. V médiích si majitelka Klára Sovová postěžovala, že pokutu od správy parku dostal řidič, který ji k boudě vezl. Podle mnohých je to v pořádku, majitelka jednoduše měla jet ve voze, který povolení má. Vyjmutí cesty z klidové zóny by znamenalo obrovský nápor turistů a devastaci cenné přírody.
Majitelé také argumentují tím, že k boudě nemůže zajet zásobování nebo řemeslníci v případě havárie. Podle správy parku není problém výjimku dostat, pokud je odůvodněná. "To je typický příklad zásobování. Firmy mohou nahlásit samozřejmě více SPZ pro případ, že střídají auta. Výjimku může získat i řemeslník, servis kuchyňského vybavení a podobně. Vjezd bez výjimky je přestupkem, který se řeší ve správním řízení. V případě akutního problému, pokud údržbář nebo servis ještě nemá výjimku vydanou, musí si pro něj dojet vlastník nebo nájemce nemovitosti. Pokud jde o opravdovou zdokumentovanou a vysvětlenou havárii třeba s hrozící škodou, správní řízení se zastaví," popsali správci parku.