Někdy se stává, že lidé mají z volání strach nebo jsou v takovém psychickém rozpoložení, že nechtějí s nikým mluvit a psaná forma komunikace je pro ně přijatelnější. Proto Linka důvěry zavádí novou službu v podobě chatové poradny.
„Někdy člověk prostě nedokáže zvednout telefon. Potřebuje ticho, prostor a čas. Právě proto otevíráme chatovou krizovou poradnu. Aby byla pomoc dostupná i tehdy, když mluvit není možné,“ vysvětluje vedoucí Linky důvěry Sylva Heulerová.
Mladší generace navíc radši píše, než volá „Až 60 procent mladých lidí dnes hledá podporu on-line. Chatová poradna jim může nabídnout první bezpečný krok. Anonymní, zdarma a v bezpečném prostředí. Chceme, aby věděli, že i když nemohou mluvit, mohou napsat,“ dodává Heulerová.
Chatová poradna bude v provozu třikrát týdně v podvečerních hodinách. Právě tehdy bývá poptávka po pomoci nejvyšší. Klasická Linka důvěry zůstane dostupná nonstop.