I když má být linka D pražského metra dokončená až v roce 2029, už chtějí radní nechat vypracovat rozsáhlou studii na trasu další, na linku E. Ta by na rozdíl od všech tří dosavadních a jedné rozestavěné linky neměla zajíždět do centra Prahy, ale měla by zlepšit dopravní obslužnost míst, kde teprve výstavba vyroste. Přesná trasa a zastávky tak nejsou známé, ale podle předpokladů by se linka měla centru Prahy vyhnout obloukem.
Trasa E by měla tvořit polovinu plánované linky, která by měla obkroužit Prahu v takřka pravidelném kruhu. Podle náměstka pražského primátora pro dopravu Zdeňka Hřiba je už vybraný koordinátor, který v příštích letech zajistí studii, jež by plánu dala konkrétní obrysy.
„V rámci studie proveditelnosti se bude řešit, kudy přesně ta okružní kolejová linka povede, jakou technologii budeme využívat – a co by to tak zhruba mělo stát. Je to záležitost, kde se snažíme dívat do budoucna, dopředu na několik desetiletí, kdy ten stávající dopravní systém rozhodně nebude stačit ani obyvatelům Prahy, ani návštěvníkům,“ uvedl Hřib.