Lidl vede žebříček oblíbených potravinových řetězců v Česku

Pouze 13 procent značek na českém trhu si dokáže získat skutečnou blízkost zákazníků, což z nich činí favority v dané kategorii. Mezi potravinovými řetězci vede Lidl, následovaný Kauflandem, Albertem a Penny.

Lidl pokladna

Ilustrační foto.
Zdroj: kariera.lidl.cz

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: kariera.lidl.cz

Češi stále více dávají přednost značkám, které jsou pro ně „blízké“, a to jak emocionálně, tak prakticky. Podle studie Brand Success, kterou zpracoval Ipsos, si značky, které jsou vnímány jako blízké, dokážou získat významný podíl na trhu. Z potravinových řetězců se na vrcholu umístil Lidl, následovaný Kauflandem. Albert a Penny se dělí o třetí místo.

Vliv na oblíbenost značek má především kvalita produktů a ceny. Spotřebitelé oceňují zlepšení nabídky a slevové akce, které jim umožňují ušetřit. Ceny hrají roli až na druhém místě, když jde o faktory, které ovlivňují vnímání značky.

Úspěšné značky jsou ty, které umí uspokojit potřeby spotřebitelů a adaptovat se na aktuální trendy. Klíčové je nejen vzbudit pozitivní očekávání, ale i je naplnit a reagovat na očekávání spotřebitelů inovativním způsobem. Podle odborníků je to právě schopnost značky přizpůsobit se a prokázat empatii vůči zákazníkům, co jí zajišťuje dlouhodobý úspěch.

Autor: Šimon Mitro

Související

rodina
Zahraniční

Mladí Američané plánují méně dětí než dříve

Zrekonstruovaný Červený most přes řeku Úpu v Babiččině údolí.
Domácí Zajímavosti

Dřevěný most v Babiččině údolí zaujal Čechy nejvíc

Lidl pokladna
Domácí Nakupování

Lidl kraluje reklamě i nákupním vozíkům

těhotenství
Zahraniční

Američané se v názorech na potraty liší podle států