Češi stále více dávají přednost značkám, které jsou pro ně „blízké“, a to jak emocionálně, tak prakticky. Podle studie Brand Success, kterou zpracoval Ipsos, si značky, které jsou vnímány jako blízké, dokážou získat významný podíl na trhu. Z potravinových řetězců se na vrcholu umístil Lidl, následovaný Kauflandem. Albert a Penny se dělí o třetí místo.
Vliv na oblíbenost značek má především kvalita produktů a ceny. Spotřebitelé oceňují zlepšení nabídky a slevové akce, které jim umožňují ušetřit. Ceny hrají roli až na druhém místě, když jde o faktory, které ovlivňují vnímání značky.
Úspěšné značky jsou ty, které umí uspokojit potřeby spotřebitelů a adaptovat se na aktuální trendy. Klíčové je nejen vzbudit pozitivní očekávání, ale i je naplnit a reagovat na očekávání spotřebitelů inovativním způsobem. Podle odborníků je to právě schopnost značky přizpůsobit se a prokázat empatii vůči zákazníkům, co jí zajišťuje dlouhodobý úspěch.