Lidl se chlubí největším tržním podílem z řad supermarketů

Zatímco Makro a Globus na poli maloobchodních řetězců ztrácí, tak Lidl, Billa, Albert a další zvyšují svůj tržní podíl.

Lidl

Ilustrační foto.
Zdroj: Wikimedia Commons

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Wikimedia Commons

Lidl může být se svými tržními výsledky nadmíru spokojený. Ekonomové Michal Mádr a Radek Náplava z Provozně ekonomické fakulty MENDELU sledovali a analyzovali vývoj maloobchodního prodeje v nespecializovaných prodejnách v období let 2005 až 2021. Z jejich analýzy vyplývá, že se Lidlu podařilo dosáhnout 15,5 tržního podílu v roce 2021, čímž se dostal na vrchol zebřičku řetězců v Česku. Ještě v roce 2005 jeho podíl tvořil 4,3 procent.

Ekonomové se v analýze zaměřili na vývoj tržních podílů šesti největších firem, které zahrnují devět největších obchodníků, a to Albert, Globus, Makro, REWE Group (Billa, Penny), Schwarz-Gruppe (Kaufland, Lidl) a Tesco.

K největšímu nárůstu tržních podílů došlo kromě Lidlu, také v řetězcích Kaufland, Billa a Penny. Billa zdvojnásobila svůj podíl z 2,4 procent na 6,4 procent. Takřka zdvojnásobení tržního podílu hlásí také Penny, v roce 2021 dosáhlo 8,5 procent. Naopak Makro zaznamenalo výrazný pokles, jehož tržní podíl spadl z 11 na 5,3 procent. Klesl i podíl Globusu, a to z 5,9 na 4,7 procent.

Autor: Šimon Mitro

Související

koruna česká
Ekonomika

Inflace zpomalila, potraviny a bydlení přesto zdražují

472064973_3901261700137149_8079680990423023482_n
Domácí Video

Lidé se v outletu ve Štěrboholích o zboží dokážou i porvat

bananas_fruits_grocery_healthy_market_organize_organized_supermarket-971070
Krimi

Soud začíná projednávat kokain v Lidlu. Obviněným je i boss evropské narkomafie

nákup oblečení
Domácí

Nový zákon chce, aby byly bezpečné výrobky v obchodech i on-line tržištích