Lidl se chlubí největším tržním podílem z řad supermarketů

Zatímco Makro a Globus na poli maloobchodních řetězců ztrácí, tak Lidl, Billa, Albert a další zvyšují svůj tržní podíl.

Lidl

Ilustrační foto.
Zdroj: Wikimedia Commons

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Wikimedia Commons

Lidl může být se svými tržními výsledky nadmíru spokojený. Ekonomové Michal Mádr a Radek Náplava z Provozně ekonomické fakulty MENDELU sledovali a analyzovali vývoj maloobchodního prodeje v nespecializovaných prodejnách v období let 2005 až 2021. Z jejich analýzy vyplývá, že se Lidlu podařilo dosáhnout 15,5 tržního podílu v roce 2021, čímž se dostal na vrchol zebřičku řetězců v Česku. Ještě v roce 2005 jeho podíl tvořil 4,3 procent.

Ekonomové se v analýze zaměřili na vývoj tržních podílů šesti největších firem, které zahrnují devět největších obchodníků, a to Albert, Globus, Makro, REWE Group (Billa, Penny), Schwarz-Gruppe (Kaufland, Lidl) a Tesco.

K největšímu nárůstu tržních podílů došlo kromě Lidlu, také v řetězcích Kaufland, Billa a Penny. Billa zdvojnásobila svůj podíl z 2,4 procent na 6,4 procent. Takřka zdvojnásobení tržního podílu hlásí také Penny, v roce 2021 dosáhlo 8,5 procent. Naopak Makro zaznamenalo výrazný pokles, jehož tržní podíl spadl z 11 na 5,3 procent. Klesl i podíl Globusu, a to z 5,9 na 4,7 procent.

Autor: Šimon Mitro

Související

supermarket Albert
Ekonomika

Růst maloobchodních tržeb zpomalil, lidé méně utrácejí za potraviny

lidl obchodak
Domácí

Lidl zavádí závory na parkovištích. "Nafouká mi do auta," stěžuje si zákazník

Albert
Domácí Státní svátky

Jak mají obchody otevřeno ve svátek 28. října?

profimedia-0972318928
Ekonomika

Češi víc utrácí. Maloobchod rostl o tři a půl procenta