Lidl kraluje reklamě i nákupním vozíkům

Mezi potravinovými řetězci v Česku je jasným lídrem Lidl – a to jak v investicích do reklamy, tak v oblibě mezi zákazníky.

Lidl pokladna

Ilustrační foto.
Zdroj: kariera.lidl.cz

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: kariera.lidl.cz

Nejoblíbenějším potravinovým řetězcem v Česku je jednoznačně Lidl. Nejenže investuje nejvíce peněz do reklamy, ale zároveň v něm nakupuje většina obyvatel. Podle dat NADA Research a Nielsen v něm alespoň občas nakupují čtyři z pěti Čechů.

Lidl si udržuje první příčku i v reklamních výdajích, kde utratil téměř 3,5 miliardy korun v ceníkových cenách. Následují Albert a Kaufland, které za propagaci utratily přes dvě miliardy. Pětici největších hráčů uzavírají BILLA a Tesco.

Zajímavostí je čtvrté místo Penny Marketu v oblíbenosti zákazníků, přestože jeho investice do reklamy jsou výrazně nižší. I tak oslovuje téměř 60 procent spotřebitelů. To ukazuje, že si značky nemusí zákazníky kupovat jen pomocí drahé reklamy – rozhoduje i vnímaná hodnota a dostupnost.

Autor: Šimon Mitro

Související

eshop
Domácí Nakupování

E-shopy opět propadly. Drtivá většina porušuje zákon, uvádí ČOI

těhotenství
Zahraniční

Američané se v názorech na potraty liší podle států

Albert
Domácí Nakupování

Češi nakupují potraviny nejčastěji několikrát týdně, preferují hypermarkety

snídaně
Domácí Jídlo

Češi jedí hlavně doma. Rozvozy nefrčí