Lidl kraluje reklamě i nákupním vozíkům

Mezi potravinovými řetězci v Česku je jasným lídrem Lidl – a to jak v investicích do reklamy, tak v oblibě mezi zákazníky.

Lidl pokladna

Ilustrační foto.
Zdroj: kariera.lidl.cz

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: kariera.lidl.cz

Nejoblíbenějším potravinovým řetězcem v Česku je jednoznačně Lidl. Nejenže investuje nejvíce peněz do reklamy, ale zároveň v něm nakupuje většina obyvatel. Podle dat NADA Research a Nielsen v něm alespoň občas nakupují čtyři z pěti Čechů.

Lidl si udržuje první příčku i v reklamních výdajích, kde utratil téměř 3,5 miliardy korun v ceníkových cenách. Následují Albert a Kaufland, které za propagaci utratily přes dvě miliardy. Pětici největších hráčů uzavírají BILLA a Tesco.

Zajímavostí je čtvrté místo Penny Marketu v oblíbenosti zákazníků, přestože jeho investice do reklamy jsou výrazně nižší. I tak oslovuje téměř 60 procent spotřebitelů. To ukazuje, že si značky nemusí zákazníky kupovat jen pomocí drahé reklamy – rozhoduje i vnímaná hodnota a dostupnost.

Autor: Šimon Mitro

Související

Česká pošta
Domácí

Volební letáky nejsou reklama, pošta je musí doručit všem

ocel
Domácí Zajímavosti

Češi vidí ocel jako symbol stability. Volají po její ochraně

zbytky
Domácí

Nejvíc jídlem plýtvají mladí lidé, ročně ho vyhodí za několik tisíc

profimedia-0777153808
Domácí Auta

Dehydratace za volantem zpomaluje reakce jako alkohol