úterý 26. srpna 2025

Lidl kraluje reklamě i nákupním vozíkům

Mezi potravinovými řetězci v Česku je jasným lídrem Lidl – a to jak v investicích do reklamy, tak v oblibě mezi zákazníky.

Lidl pokladna

Ilustrační foto.
Zdroj: kariera.lidl.cz

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: kariera.lidl.cz

Nejoblíbenějším potravinovým řetězcem v Česku je jednoznačně Lidl. Nejenže investuje nejvíce peněz do reklamy, ale zároveň v něm nakupuje většina obyvatel. Podle dat NADA Research a Nielsen v něm alespoň občas nakupují čtyři z pěti Čechů.

Lidl si udržuje první příčku i v reklamních výdajích, kde utratil téměř 3,5 miliardy korun v ceníkových cenách. Následují Albert a Kaufland, které za propagaci utratily přes dvě miliardy. Pětici největších hráčů uzavírají BILLA a Tesco.

Zajímavostí je čtvrté místo Penny Marketu v oblíbenosti zákazníků, přestože jeho investice do reklamy jsou výrazně nižší. I tak oslovuje téměř 60 procent spotřebitelů. To ukazuje, že si značky nemusí zákazníky kupovat jen pomocí drahé reklamy – rozhoduje i vnímaná hodnota a dostupnost.

Autor: Šimon Mitro

Související

profimedia-0777153808
Domácí Auta

Dehydratace za volantem zpomaluje reakce jako alkohol

studium
Domácí Školství

Češi s nižším vzděláním by zpětně studovali déle

GyycaiAWYAArvM0
Zahraniční Video

Reklama na sprchový gel je prý rasistická

online nakupování
Domácí Nakupování

Téměř každý druhý e-shop porušuje zákon