Most přes Berounku v Liblíně je technickou památkou, čeká ho demolice a nahradí jej přesná replika. Do doby, než bude v provozu, bude řidičům i chodcům sloužit 115 metrů dlouhý provizorní most vzdálený asi 200 metrů. Vyšel asi na 14 milionů a mohou na něj vozy do pěti tun. „Komunikace je v místě mostu jednosměrná se střídavým kyvadlovým provozem, šířka komunikace mezi zvýšenými obrubami je čtyři metry,“ popisuje provizorium náměstek hejtmana pro oblast dopravy Pavel Čížek s tím, že součástí mostu je chodník se zábradlím pro pěší.
Demolice a výstavba repliky původního mostu by měla ještě letos v listopadu skončit a bude stát asi sto milionů korun. Dokončovací práce na spodní části mostu jsou v plánu za částečné uzavírky v první polovině roku 2026. Mezitím se rozebere provizorní most.
Most je starý skoro sto let
Projekt mostu vytvořil v roce 1926 inženýr technického oddělení zemského správního výboru Zdeněk Prošek, který řídil také zaměřování a sondáže. Stavbu zahájila berounská firma inženýra Emila Štěrby v dubnu 1927. Most se slavnostně otevřel 28. září 1929. Stavbu platil kralovický okres za přispění státu a země a vyšla na 2,3 milionu,
Před výstavbou mostu zajišťovaly spojení mezi oběma břehy řeky Berounky pouze přívozy v Liblíně a pod Čivicemi a několik soukromých mlýnských přívozů. Od povodně v roce 1873, která poškodila jez v Liblíně, usilovaly okolní obce o postavení mostu, který by zajistil spojení obcí na pravém břehu Berounky s Kralovickem na levém břehu.
![preview (3)](https://media.minutovezpravy.cz/images/preview_3.width-800.jpg)