Hlavní dráha číslo 06/24 se zavře 31. března a uzavřená zůstane čtyři a půl měsíce. V plánu je modernizace okolí dráhy pomocí stavebních a technologických prací, které zajistí vyšší bezpečnost letecké dopravy na pražském letišti a zároveň udrží dráhu ve stavu odpovídajícím předpisům. Dojde na celkem 15 stavebních a technologických projektů. Opravovat se budou pojezdové dráhy, budou se vytvářet i nové. Taktéž se počítá s rekonstrukcí části stokového systému kvůli zkapacitnění odvodu vody ze zpevněných letištních ploch.
Při renovaci okolí hlavní dráhy se veškerý provoz letadel přesměruje na vedlejší dráhu 12/30. Do budoucna má letiště v plánu vystavět i paralelní dráhu.
Práce na letišti využije také Ředitelství silnic a dálnic, která pracuje na dálnici D7, jež významně ovlivňuje provoz na hlavní dráze. „Na dálnici D7 v blízkosti mimoúrovňové křižovatky Aviatická plánujeme celkovou rekonstrukci lávky pro pražské Letiště Václava Havla Praha. Stavební akce bude zahrnovat demolici původního mostního objektu a výstavbu nového, který bude 1,5 krát delší, což umožní plánované rozšíření dálnice v těchto místech ze dvou na tři pruhy v každém směru. Původně byla rekonstrukce součástí připravované přestavby mimoúrovňové křižovatky, kvůli koordinaci s leteckým provozem ji však budeme realizovat už s předstihem, jako samostatnou akci. Během demolice dojde k úplné uzavírce dálnice na jeden víkend. Rekonstrukci bychom chtěli zahájit koncem března a bude trvat maximálně 200 dnů,“ uvádí Jan Rýdl, vedoucí Odboru komunikace Ředitelství silnic a dálnic.