Modernizace okolí hlavní dráhy začala na konci března a zahrnovala celkem patnáct stavebních projektů, od oprav pojezdových drah až po rekonstrukci stokového systému. Kvůli rozsahu prací se provoz musel přesunout na vedlejší ranvej, což znamenalo přílety přes hustě obydlené oblasti a odlety směrem na Kladno. Lidé v Praze 4, 5 a 6 tak čelili mnohem vyššímu hluku než obvykle.
Dvě městské části už se s letištěm na kompenzacích dohodly. Praha 4 získá 600 tisíc korun na opravy dětského hřiště. Praha 6, která dostává kompenzace kvůli poloze letiště pravidelně, teď využije milion navíc především ve školství a sportu. Půjde například o podporu jazykového vzdělávání, obnovu školního zázemí či investice do energetických úspor.
Jiná situace panuje na Praze 5. Radnice tvrdí, že hlukovou zátěž vnímali její obyvatelé výrazněji než lidé v sousedních čtvrtích. Proto požaduje vyšší částku, než jakou obdržela Praha 4. Předběžně se s letištěm domluvila na investicích do sportovního areálu základní školy Tyršova v Jinonicích, které patří mezi nejvíce postižené lokality. Konkrétní výše příspěvku ale zatím není známá a vyjednávání pokračují.
Diskuze o kompenzacích zároveň znovu otevřela otázku budoucnosti letiště. Podle vedení Prahy 5 se problém hluku zcela nevyřeší bez výstavby paralelní dráhy, o níž nyní probíhá územní řízení. Dokud nebude k dispozici, budou muset obyvatelé nejbližších čtvrtí počítat s tím, že podobné výluky hlavní dráhy se mohou v budoucnu opakovat.