„Je to zvýšení komfortu zejména pro ty, kdo podali žádost třeba o příspěvek o bydlení vůbec poprvé a jejich žádost už je zaevidovaná. Takových lidí je vzhledem k vysokým cenám energií mnoho a chceme jim nabídnout lepší servis při vyřízení dávky,“ uvádí ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka.
„Jestliže volající sdělí potřebné identifikační údaje, dozví se potřebné informace o zpracování žádosti. Konzultanti nesmí v této fázi uvádět po telefonu citlivá data, jako je třeba výše dávky nebo důvod jejího přiznání nebo nepřiznání,“ doplňuje generální ředitel Úřadu práce ČR Viktor Najmon.
Informace může získat pouze dotyčný žadatel. Identifikačními údaji pro komunikaci budou podobně jako v bance minimálně dva údaje, aby bylo jisté, že může požadované informace dostat.
Lidé se na Call centrum můžou obracet i v případě, že potřebují radu informace o zpracování žádosti u příspěvku na bydlení, přídavku na dítě, rodičovského příspěvku nebo porodného. Operátoři poradí i těm, kteří chtějí informace o zprostředkování zaměstnání, evidenci, podpoře v nezaměstnanosti nebo rekvalifikaci. Můžou se také ozvat, když jim zaměstnavatel nevyplácí mzdu.
Call centrum úřadu práce je k dispozici v pondělí a ve středu od 8 do 17 hodin, v úterý a ve čtvrtek mezi 8. a 15. hodinou a v pátek od 8 do 13 hodin.