Konzultanti po telefonu prozradí, kdy přijdou sociální dávky

Kdy přijdou peníze nebo jak daleko je zpracování žádosti o konkrétní dávku nově zjistí lidé na bezplatné lince Úřadu práce. Pilotní provoz začal dnes a bude se týkat zatím jen dávek státní sociální podpory.

mobilní data

Ilustrační foto.
Zdroj: Pexels/Michael Burrows

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Pexels/Michael Burrows

„Je to zvýšení komfortu zejména pro ty, kdo podali žádost třeba o příspěvek o bydlení vůbec poprvé a jejich žádost už je zaevidovaná. Takových lidí je vzhledem k vysokým cenám energií mnoho a chceme jim nabídnout lepší servis při vyřízení dávky,“ uvádí ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka.

„Jestliže volající sdělí potřebné identifikační údaje, dozví se potřebné informace o zpracování žádosti. Konzultanti nesmí v této fázi uvádět po telefonu citlivá data, jako je třeba výše dávky nebo důvod jejího přiznání nebo nepřiznání,“ doplňuje generální ředitel Úřadu práce ČR Viktor Najmon.

Informace může získat pouze dotyčný žadatel. Identifikačními údaji pro komunikaci budou podobně jako v bance minimálně dva údaje, aby bylo jisté, že může požadované informace dostat.

Lidé se na Call centrum můžou obracet i v případě, že potřebují radu informace o zpracování žádosti u příspěvku na bydlení, přídavku na dítě, rodičovského příspěvku nebo porodného. Operátoři poradí i těm, kteří chtějí informace o zprostředkování zaměstnání, evidenci, podpoře v nezaměstnanosti nebo rekvalifikaci. Můžou se také ozvat, když jim zaměstnavatel nevyplácí mzdu.

Call centrum úřadu práce je k dispozici v pondělí a ve středu od 8 do 17 hodin, v úterý a ve čtvrtek mezi 8. a 15. hodinou a v pátek od 8 do 13 hodin.

Související

Úřad práce ČR
Domácí

Čtyři pobočky Úřadu práce v Ústeckém kraji nakonec nezavřou

Klientská zóna Jenda
Domácí Digitalizace

Nová aplikace Jenda usnadní vyřizování dávek

počítač
Domácí

Digitální kurzy táhnou, ale nejpotřebnější zůstávají stranou

Česká pošta
Domácí

Česká pošta přebírá další část agendy Úřadu práce