Jméno Tupperware je nejen v USA synonymem pro nádoby na skladování potravin, firma je vyrábí už 77 let. Dříve revoluční společnosti, která se proslavila hlavně svými dózami, ve kterých vydrží potraviny déle čerstvé, teď s rostoucími dluhy a klesajícími tržbami hrozí krach.
Firma zažila největší boom v 50. a 60. letech minulého století, a to díky pořádání takzvaných Tupperware parties. Ženy z Tupperware zvali lidi na večírky do svých domácností, kde jim výrobky předváděly. Šlo o koncept přímého marketingu, který firma využívá dodnes. To, že produkty prodávají převážně nezávislí poradci, je podle některých právě kámen úrazu.
Hlavním problémem ale podle obchodních analytiků je to, že firma už rok nepřišla s žádnou zásadní inovací. Mladší zákazníci teď dávají přednost produktům šetrnějším k životnímu prostředí, jako je třeba papír z včelího vosku, který také udrží čerstvost potravin. A nepomáhá ani levnější konkurence. „Základní principy produktů Tupperware není obtížné kopírovat jinými firmami. Společnost vynaložila určité úsilí na diverzifikaci své strategie, mimo jiné prodejem v americkém maloobchodním řetězci Target nebo na Amazonu, a rozšířením svého sortimentu o další produkty na vaření. Teď už je ale pozdě, s tím měli přijít tak před deseti lety,“ řekl Richard Hyman, maloobchodní analytik.
Malou nadějí bylo pro společnost covidové období, kdy se lidé zdržovali převážně doma a tak i více vařili a pekli. Prodeje pak ale znovu rapidně klesly a s nimi i akcie Tupperware. Další propad na burze zaznamenala společnost i v uplynulých dnech. Je tak více než jisté, že bez výrazného čerstvého finančního zázemí světla na večírku Tupperware zhasnou nadobro.