Facebook zaplavila firma i její pobočky množstvím příspěvků, které se téměř nelišily. Byli na nich zaměstnanci obchodů s cedulemi Zavíráme, vše musí pryč a text: „Příští týden začíná výprodej skladů. Budeme mít pro vás zlevněné stovky výrobků.“
Oznámení o zavírání a slevách vzaly některé prodejny poněkud zvláštně. Třeba v Kuřimi se rozhodli napsat báseň. Nebo co to mělo být. Všechny komentáře u příspěvku jsou smazané.
V městě Kuřim, mezi poli,
likvidace skladu začala se brzy,
elektrospotřebiče v řadách stály,
každý kousek cenu ztratil drahou.
OKAY elektro výprodej má,
chladničky, pračky, všechno co dá,
slevy padají jak podzimní listí,
neváhej přijít, ať ti neujde sleva.
Bleskurychle se zbavit zásob chcem,
neváhej a přijď, než se z toho stane sen.
V Kuřimi sklad se rychle vyprázdní.
Platí do neděle a slevy až 74%
Už 5. července, den po avizovaném uzavření, se začaly objevovat příspěvky hlásající „30 let spolu!“ a následující den pak jednotlivé prodejny psaly: „Těm nejlepším zákazníkům nemůžeme zavřít prodejnu, a proto vás dále zveme k nám na nákup. Moc vám děkujeme za starost a za ohlasy, že jste rádi, že nás tady máte,“ stojí třeba na Facebooku Okay.cz Uherský Brod. Že na něm není k nalezení jediný příspěvek zákazníka, který by měl starost o budoucnost řetězce, asi nikoho nepřekvapí.
Společnost tak sice nelhala doslovně, skutečně 4. července před státním svátkem zavřela. Diskutabilnější už je její vysvětlením, že nejlepším zákazníkům nelze zavřít prodejnu, které téměř působí tak, že se statisíce lidí se slzami v očích vydaly demonstrovat před uzavřené obchody. Rozhodně se ale jedná o marketingový tah, který není úplně etický a fér.
Ostatně to dávají najevo i samotní zákazníci, kteří měli štěstí, že firma a její obchody nestihly všechny komentáře hned smazat.
„Nelžete lidem, že zavíráte, není to žádná pravda! Za ty vaše výprodejové ceny si koupím u konkurence dva výrobky za cenu jednoho u vás!“
„Kdyby nedělali z lidí blbce, bylo by líp. Teď koukám na televizi Samsung, a když se podívám na konkurenci, tak ji má o 1 500 korun lacinější. Tak jakýpak výprodej. Divím se, že vám takový hnus může procházet.“
„Jaké jsou ty výprodejové ceny, když produkty, které nabízíte v likvidačním výprodeji, jsou dražší než u konkurence?“
„Šestkrát do roka takhle zavírají.“
„To je ale lež, žádné zavírání se nekoná. Jen trapná reklama.“
„A kde jsou jako ty likvidační ceny? Nebo to bylo vlastně pravděpodobně myšleno tak, že to finančně zlikviduje mě. Okay, not Okay.“
Podobný trik už firma několikrát zopakovala u nás i na Slovensku.