Ministři členských států EU na dnešním zasedání Rady pro konkurenceschopnost v Bruselu schválili novou a značně mírnější emisní normu Euro 7. „Jedná se o velký úspěch českého vyjednávání v Evropské unii. Spojili jsme síly s dalšími podobně smýšlejícími státy, zástupci evropského průmyslu i spotřebitelů a podařilo se nám dojednat takové znění normy, které nebude představovat riziko pro konkurenceschopnost evropského automobilového průmyslu a neohrozí přístup k osobním automobilům pro evropskou veřejnost,“ řekl ministr dopravy Martin Kupka (ODS), jenž vedl české vyjednávání o změně normy.
Emisní limity výfukových plynů zůstanou na úrovni současné normy EURO 6, a to včetně podmínek testování. „Nová emisní norma tak nebude představovat ohrožení pro segment malých a cenově dostupných aut, ani neodčerpá evropskému automobilovému průmyslu prostředky, které nutně potřebuje pro přechod k nízkoemisní mobilitě. Věci, které prokazatelně mohou přispět ke snižování dopadů dopravy na životní prostředí, například měření emisí z brzd, návrh nově zavádí,“ uvedl ministr Kupka.
Velký úspěch 🇨🇿 vyjednávání v 🇪🇺. Emisní norma EURO 7 bude výrazně přijatelnější, než původně navrhovala @EU_Commission. Odhlasovali jsme to s ministry na Radě pro konkurenceschopnost. Maximální emise z aut zůstanou na úrovni EURO 6, prodlouží se i lhůty vstupu v účinnost. pic.twitter.com/9pkDCesW26
— Martin Kupka (@makupka) September 25, 2023