sobota 28. září 2024

Konec malých aut nepřijde. Prošla mírnější norma Euro 7

Emisní norma EURO 7 bude přijatelnější, než původně navrhovala Evropská komise.

profimedia-0569429813

Ilustrační foto.
Zdroj: Profimedia

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Profimedia

Ministři členských států EU na dnešním zasedání Rady pro konkurenceschopnost v Bruselu schválili novou a značně mírnější emisní normu Euro 7. „Jedná se o velký úspěch českého vyjednávání v Evropské unii. Spojili jsme síly s dalšími podobně smýšlejícími státy, zástupci evropského průmyslu i spotřebitelů a podařilo se nám dojednat takové znění normy, které nebude představovat riziko pro konkurenceschopnost evropského automobilového průmyslu a neohrozí přístup k osobním automobilům pro evropskou veřejnost,“ řekl ministr dopravy Martin Kupka (ODS), jenž vedl české vyjednávání o změně normy.

Emisní limity výfukových plynů zůstanou na úrovni současné normy EURO 6, a to včetně podmínek testování. „Nová emisní norma tak nebude představovat ohrožení pro segment malých a cenově dostupných aut, ani neodčerpá evropskému automobilovému průmyslu prostředky, které nutně potřebuje pro přechod k nízkoemisní mobilitě. Věci, které prokazatelně mohou přispět ke snižování dopadů dopravy na životní prostředí, například měření emisí z brzd, návrh nově zavádí,“ uvedl ministr Kupka.

Autor: Šimon Mitro
Zdroj: MDČR

Související

459984955_962211062376599_2354802231082001927_n
Domácí

Největší potupa pro Bartoše. Stavební řízení poběží postaru

24._kongres_ODS,_Martin_Kupka
Domácí

Stavební řízení může fungovat až za rok. Neschopného Bartoše nahrazuje Kupka

Ilustrační foto
Zahraniční

Spojené státy chtějí zakázat použití čínských a ruských technologií v autech

elektromobil
Ekonomika Elektromobily

Elektrifikace firemních aut v EU zaostává. Nejvíce v Německu a Francii