Mezi stanicemi Dejvická a Bořislavka na lince pražského metra A začal zkušební provoz reklamně-informačního systému, díky kterému uvidí cestující inzerci i za okny projíždějícího metra. Reklama se promítá na LED panelech sestavených do řady na stěně tunelu. Systém funguje na principu animace. Jednotlivé obrazovky staticky zobrazují vždy jen příslušnou část sdělení, které díky jízdě za určité rychlosti a setrvačnosti lidského oka vytváří dojem plynulého obrazu nebo videa. Zobrazovací systém tvoří 386 LED panelů rovnoměrně sestavených v řadě dlouhé 200 metrů.
Aby byla reklama pro cestující plynulá, je nutné aby souprava jela rychlostí minimálně 60 kilometrů za hodinu. Řídicí jednotka a sensory měřící rychlost projíždějícího vlaku vždy vyhodnotí, jestli je dostatečná. Pokud by byla nižší, animace se nespustí. Led panely by neměly rozptylovat strojvedoucí. Obsah je vždy zobrazován s určitým zpožděním, které zaručuje, že se jednotka spustí vždy až u prvního okna v prostoru pro cestující.
Obdobný systém inzerce mají podzemní dráhy v Římě, Curychu či Barceloně. „Důležitou podmínkou bylo, že výroba, instalace ani samotný provoz zobrazovacího zařízení nebude DPP stát ani korunu. Naopak nájemce je povinen DPP hradit poplatek za pronájem každé plochy dle uzavřené smlouvy. Budeme jej moct případně využívat například pro informování cestujících o provozu, našich akcích, nebo produktech,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel DPP Petr Witowski.
Od 1. prosince 2023 se začnou zobrazovat v pražských tunelech metra první reklamní kampaně. Systém je zatím instalován pouze mezi stanicemi Dejvická a Bořislavka. Celkem je v pražském metru vytipováno 36 tunelů, které splňují technické parametry pro další instalace. V průběhu příštího roku by se nový zobrazovací systém mohl objevit v tunelech na lince A v úsecích Náměstí Míru – Můstek, na lince B pak v úsecích Smíchovské nádraží – Národní třída a Náměstí Republiky – Invalidovna. Instalace systému v jednom tunelu trvá zhruba dva měsíce a probíhá pouze během noční provozní výluky. DPP může za pronájem ploch ve vybraných 36 tunelech metra získat ročně až 20 milionů korun.
TISKOVÁ ZPRÁVA | V tunelech pražského metra 🚇startuje provoz nového reklamně-informačního systému.
— Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost (@DPPOficialni) November 15, 2023
👉🏼Pomocí moderních technologií na principu LED panelů umožní promítat sdělení přímo za okna projíždějícího vlaku metra.
▶️Celá TZ: https://t.co/JTZzTDHdVG
📷FOTO: European Digital… pic.twitter.com/i39EhJnALn