Kofolu zbrzdilo chladné jaro. UGO a Leros táhnou skupinu nahoru

Nápojářská skupina Kofola se v druhém čtvrtletí potýkala s nižší poptávkou. Tržby klesly na necelé tři miliardy korun a zisk EBITDA spadl o více než čtrnáct procent. Lepších výsledků dosáhly dceřiné firmy UGO, Leros a Radenska Adriatic.

Kofola

Ilustrační foto.
Zdroj: kofola.cz

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: kofola.cz

Kofola viní z poklesu především chladné jarní počasí a zavedení vyšší spotřební daně na slazené nápoje na Slovensku. Výrazně ubyly prodeje sycených limonád, hlavně v gastronomii. Firma reagovala marketingovými kampaněmi a posílením prémiových značek, například ledovými čaji Dilmah nebo limonádou Targa.

Skupina zároveň pokračuje v investicích. V Mnichově Hradišti vzniká nová skladová hala a na Slovensku dokončila Kofola akvizici společnosti ASO VENDING, největšího provozovatele nápojových a jídelních automatů.

Výjimku mezi segmenty tvoří čerstvé produkty UGO, které překonaly očekávání díky inovacím a expanzi salaterií. Úspěšný byl i Leros, jenž se dobře připravil na hlavní sezonu čajů, a Radenska Adriatic, která využila vlnu veder k navýšení prodejů.

Celkově ale skupina snížila výhled letošního hospodaření. Zisk EBITDA by měl dosáhnout spíše spodní hranice původně plánovaného rozpětí, tedy kolem jedné miliardy devíti set milionů korun. Přesto půjde o mírný růst proti loňsku.

Autor: Šimon Mitro

Související

investice
Domácí

Sportovní centra rozházela miliardy, ředitel jel místo sportovců na olympiádu

peníze
Krimi

Vidina rychlého výdělku ji stála milion a půl

ČNB
Ekonomika

Koupit investiční byt bude složitější. ČNB doporučuje zpřísnit pravidla pro hypotéky

Sady v Libině
Ekonomika

Kofola rozšiřuje zachráněné sady v Libině