Kofola viní z poklesu především chladné jarní počasí a zavedení vyšší spotřební daně na slazené nápoje na Slovensku. Výrazně ubyly prodeje sycených limonád, hlavně v gastronomii. Firma reagovala marketingovými kampaněmi a posílením prémiových značek, například ledovými čaji Dilmah nebo limonádou Targa.
Skupina zároveň pokračuje v investicích. V Mnichově Hradišti vzniká nová skladová hala a na Slovensku dokončila Kofola akvizici společnosti ASO VENDING, největšího provozovatele nápojových a jídelních automatů.
Výjimku mezi segmenty tvoří čerstvé produkty UGO, které překonaly očekávání díky inovacím a expanzi salaterií. Úspěšný byl i Leros, jenž se dobře připravil na hlavní sezonu čajů, a Radenska Adriatic, která využila vlnu veder k navýšení prodejů.
Celkově ale skupina snížila výhled letošního hospodaření. Zisk EBITDA by měl dosáhnout spíše spodní hranice původně plánovaného rozpětí, tedy kolem jedné miliardy devíti set milionů korun. Přesto půjde o mírný růst proti loňsku.