Marek Prchal je vůbec první, koho Art Directors Club Czech Republic vyloučil ze svých řad. Členové klubu se od jeho aktivit souvisejících s kampaní pro prezidentského kandidáta Andreje Babiše zcela distancují. Kampaň podle nich překračuje nejen profesionální, ale i etické hranice.
„Používat, a k tomu ještě zcela bezostyšně a účelově, marketing a reklamu k šíření lží, strachu a štěpení společnosti je nejenom amorální, ale zároveň i nebezpečné pro budoucí směřování oboru. I když bychom se měli vzájemně tolerovat, jsme přesvědčeni, že způsob jakým byla vedena tato prezidentská kampaň, by tolerován být rozhodně neměl. Proto chceme vyslat jasný signál nejen profesním kolegům, ale celé společnosti,“ uvedl předseda klubu David Suda.
O členství spoluautora komunikace prezidentského kandidáta Babiše se v klubu několikrát diskutovalo. „Marka Prchala jsme vyzvali k rezignaci na členství, což odmítl. Na mimořádné schůzi klubu se přítomní shodli na jeho vyloučení. Zároveň se zavázali k sestavení etického kodexu politické reklamy, který by pomohl definovat hranice čestného a poctivého marketingu politických kampaní. Ty, na rozdíl od komerční marketingové komunikace, dosud nespadají pod žádný kontrolní orgán, i navzdory obrovským dopadům na společnost,“ doplnil Suda.