středa 5. února 2025

Klientská zóna Jenda umožní přihlášení do evidence uchazečů

Od ledna se rozšiřuje nabídka Klientské zóny Jenda, kde budou mít klienti možnost online se přihlásit do evidence uchazečů o zaměstnání a požádat o podporu v nezaměstnanosti.

Klientská zóna Jenda

Klientská zóna Jenda
Zdroj: Úřad práce ČR

  • Klientská zóna Jenda
  • Zdroj: Úřad práce ČR

Od ledna rozšiřuje Klientská zóna Jenda své služby a přináší možnost online přihlášení do evidence uchazečů o zaměstnání a podání žádosti o podporu v nezaměstnanosti. Celý proces probíhá jednoduše a bez nutnosti návštěvy Úřadu práce ČR, stačí pouze připojení k internetu a několik základních dokumentů, které lze snadno nahrát. Díky propojení se státní správou navíc Jenda automaticky vyplní řadu informací za uživatele.

Služba je dostupná prostřednictvím elektronické identity občana, což zjednodušuje vyplňování údajů, které již stát eviduje. Klienti musí pouze doložit některé dokumenty, jako je například doklad o ukončení zaměstnání nebo související vzdělání, což lze udělat snadno prostřednictvím fotografie dokumentu. Na webu Jenda je k dispozici přehled všech potřebných formulářů a návodná videa.

Tento krok je součástí širší digitalizace veřejné správy, kterou Ministerstvo práce a sociálních věcí (MPSV) pokračuje. Ministr Marian Jurečka zdůraznil, že tento nový krok výrazně zjednoduší administrativu při změně zaměstnání a umožní lidem efektivněji přecházet na nové pracovní příležitosti. Kromě podání žádosti mohou uživatelé sledovat stav svého řízení nebo hlásit změny přímo online a nastavit si notifikace o průběhu jejich žádosti.

Autor: Šimon Mitro

Související

firma
Ekonomika Digitalizace

České firmy rekordně investovaly do digitalizace

406273677_1093808601949622_5784170033876095061_n
Domácí

Už platí stávková pohotovost. Jsme připraveni na eskalaci, tvrdí odboráři

chytrá domácnost
Domácí Technologie

Chytré spotřebiče se stávají běžnou součástí domácností

káva
Světové dny Káva

Den pauzy na kávu