Nová budova je jednou z posledních částí rozsáhlé modernizace trati Kladno – Kladno-Ostrovec, která začala v roce 2022. Cestující už nyní využívají zdvoukolejněný úsek, moderní nástupiště i podchody, které propojují nádraží s městem. Součástí projektu jsou i nové silniční podjezdy a pěší podchody.
Nádraží nabídne bezbariérový přístup, obchody, automaty, toalety a výdejní boxy. Do haly povede eskalátor přímo z podchodu, což má výrazně zvýšit komfort a plynulost provozu. Podle Správy železnic se díky tomu očekává vyšší využití stanice i zájem cestujících.
Výstavbu zajišťují firmy EUROVIA CS, STRABAG Rail a Elektrizace železnic Praha. Samotná budova vyjde na sto padesát milionů korun, celý úsek na více než čtyři a půl miliardy. Projekt je financován z Fondu soudržnosti Evropské unie a ze Státního fondu dopravní infrastruktury.
Modernizace kladenského uzlu je součástí širšího projektu železničního spojení Praha – Letiště – Kladno. Ten zahrnuje například rekonstrukci Negrelliho viaduktu, přestavbu Masarykova nádraží či vznik nové zastávky u Výstaviště. Dokončení celé trasy na Letiště Václava Havla se očekává kolem roku 2030.